Hejsan. Kan inte säga mycket om WebBrowser etc., men:Webbrowser i Winform, hur gör man att Anv och lösen fylls i automatiskt för olik
Problem ex,
I ett winprogram använder jag webbrowser kontrollen. När webbrowsern har surfat till en
specifik sida vill jag att programmet automatiskt ska fylla i lösenord och användare och
sedan klicka på okej för att logga in.
jag har tittat på webbrowser1.document.activeelement osv. Har man controlen active är
det ju lätt att fylla i textboxen genomWebBrowser1.Document.ActiveElement.InnerText = "Lainen"
Aktivera kontrollen kan man ju göra om man vet vad den heter genom tex,
WebBrowser1.Document.GetElementById("Password").Focus()
Fast detta förutsätter ju att man vet att textrutan heter password.
Måste man spara vad textrutan heter för varje sida som man ska ha automatisk inloggning till?
Vet nån hur typ internet explorer eller andra webbrowsers gör när dom sparar information från
olika fält?
Alla förslag välkomna
Mvh
Alex HeinoSv: Webbrowser i Winform, hur gör man att Anv och lösen fylls i automatiskt för
<b>>Vet nån hur typ internet explorer eller andra webbrowsers gör när dom sparar information från
olika fält?</b>
Jag har en kvalificerad gissning. När någon har skrivit någonting i en textbox och man har svarat ja på "spara formulärinformation", så läggs detta "någonting" in i en lookuptabell under textboxens namn.
Om du kollar på lite sidor så är det just så att om två textboxar heter samma sak, så får du samma lista.