Halloj! Du får se till att mediaspelaren finns med i din toolbox i VS 2005. Tänk så enkelt det kan vara om man vet.. Det var en intresant fråga med ett änkelt svar. den ska finnas med i 1.1:an! Jag är inte helt säker på att jag förstår för jag hittar ingen sådan meny. Nu hittade jag kontrollen skälv.Mediespelare i VB.NET
Jag har hållt på med VB.NET ett litet slag nu, mestadels med databasbaserade applikationer inom Logistik och Transportsektorn.
Häromdagen när jag öppnade min katalog med bilder och filmklipp som jag spelat in och laddat ner så insåg jag att här krävs lite rensning. Som det ser ut nu så måste man öppna bilderna för sig och filmklippen för sig i olika applikationer.
Så jag tänkte: Jag har ju en licens av Visual Studio 2005 Professional på laptopen, borde man inte kunna göra en liten applikation som känner av om det är en bild (jpg,gif,png) eller ett filmklipp (mpeg,avi,mov) och sen visar/spelar det i applikationen. Det är inga konstigheter att visa bilderna, men filmklippen blir jag inte riktigt klok på. Hur gör man där? Är det klurigt? Det jag egentligen är ute efter är bara som typ <embed> i HTML fast det är windows media player eller liknande.
Någon som har några fingervisningar om vart jag ska vända mig, eller hur jag ska göra??
M V H
JohannesSv: Mediespelare i VB.NET
Annars högerklickar du i toolboxen och väljer customize toolbox.
när du sen bockat i mediaspelaren och OK:at så ska du ha den i
din toolbox. Sen är det bara att dra in den i ditt FORM samt välja
den control som du vill ha som GUI för att kunna se och välja
filer till mediaspelaren. Om det är en bild eller video vet mediaspelaren
bäst själv.
lycka till!Sv:Mediespelare i VB.NET
Tack för hjälpen! Mycket tacksam, nu är det bara ~10.000 filer att dra igenom. :)
/JohannesSv: Mediespelare i VB.NET
Jag letade i mitt program vb.net 2003 student med farmework 1.1
men jag hittade ingen kontroll för detta.
Missade jag den eller hur kan jag lösa samma problem hos mej
MVH
TorgnySv:Mediespelare i VB.NET
har du testat att customize:a din toolbox?Sv: Mediespelare i VB.NET
Det jag hittar är en meny som heter "Add/Remove Items..." och då öppnas
dialogrutan "Custimize Toolbox". I den dialogrutan hittar jag ingen mediaspelare.
Jag kanske letar efter den under fel manm, vad ska den heta exakt?
tack från
TorgnySv:Mediespelare i VB.NET
Jag letade under fel flik på formuläret.
Tack