Hejsan Löste de i Row data bound eventetSnabb hjälp, gridview i edit läge.
jag har fastnat i ett problem.
Jag tänkte sätta enabled propertyn på en control till false i edit mode men jag kommer inte åt controllen utan kommer bara åt kontrollerna som finns innan edit mode.
Problmet är att koden smäller redan när den försöker hitta controllen cboEditCoOrder eftersom den finns i edit mode och ananrs finns där en label.
jag har debugat och ser i control listan att endast labeln finns med, inte min dropdown lista.
Hur ska jag kunna komma åt denna dropdown lista och kunna sätta den till false när jag går in i edit mode.
Tack på förhand!
Protected Sub grdSearchResult_RowEditing(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.GridViewEditEventArgs) Handles grdSearchResult.RowEditing
Try
Dim SelectedOrderNr As String = CType(grdSearchResult.Rows(e.NewEditIndex).FindControl("cboEditCoOrder"), DropDownList).SelectedValue
If (SelectedOrderNr.StartsWith("T") Or SelectedOrderNr.StartsWith("R")) Then
CType(grdSearchResult.Rows(grdSearchResult.EditIndex).FindControl("cboEditCCTo"), DropDownList).Enabled = False
Else
CType(grdSearchResult.Rows(grdSearchResult.EditIndex).FindControl("cboEditCCTo"), DropDownList).Enabled = True
End If
Catch ex As Exception
End Try
End SubSv: Snabb hjälp, gridview i edit läge.
Protected Sub grdSearchResult_RowDataBound(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.GridViewRowEventArgs) Handles grdSearchResult.RowDataBound
If e.Row.RowState = DataControlRowState.Edit Then
Dim SelectedOrderNr As String = CType(e.Row.FindControl("cboEditCoOrder"), DropDownList).SelectedValue
If (SelectedOrderNr.StartsWith("T") Or SelectedOrderNr.StartsWith("R")) Then
CType(e.Row.FindControl("cboEditCCTo"), DropDownList).Enabled = False
Else
CType(e.Row.FindControl("cboEditCCTo"), DropDownList).Enabled = True
End If
End If
End Sub