Hej allihopa, Skriv till Eventloggen så får du logg på vad tjänsten gör oavsett om klienten är igång eller inte. Sen kan du ju skapa en klient som läser av dina poster i Eventloggen. Du kan skapa en egen Loggbok där som bara innehåller dina poster. En proffsig & stabil lösning. Jösses, det var något jag inte alls tänkt på - tack!GUI/klient till tjänst
Jag har skapat en applikation som med hjälp av en Timer utför en rad operationer i cykler. GUI't är verkligen rudimentärt, det är i princip bara en TextBox där jag rapar upp datum/tid och vad tjänsten gör i olika subrutiner (d.v.s en loggfunktion).
Applikationen har körts i produktion ett bra tag nu och fungerar som tänkt. Nu planerar jag att porta den till en tjänst. Problemet är att jag skulle vilja ha en "klient" till lösningen. Denna klient ska egentligen bara rapa upp samma information som jag i dag listar ut i TextBox'en och eventuellt kunna starta/stoppa tjänsten.
Frågan är hur man bäst löser detta. Någon som kan ge mig några tips?
Mvh,
UlfSv: GUI/klient till tjänst
Det finns massor om detta på Google :)Sv:GUI/klient till tjänst
Läste lite om .NET Remoting och/eller Sockets, men det här var ju mycket enklare.
Mvh,
Ulf