Jag har lyckats göra ett program som kontrollerar om programmet/exe filen är startad men jag vill kunna skicka parametrarna jag öppnade exe filen med till den redan öppnade filen/programmet på enklast sätt. Du vill alltså: ja precis fast det är liksom ingen commandprompt men men. nån form av interprocess communication är det som du ska titta på.. okej, jag har börjat försöka kolla på socket connections för att kanske tom senare kunna bygga mera funktioner till programmet som tex remote controls mm.VB.net - Skicka parametrar/kommandon till den startade programmet genom starta e
För att kontrollera om programmet är öppet så körde jag http://www.thescarms.com/dotnet/SingleInstance.asp
Men hur gör jag nu för att skicka parametrarna som tex kan vara -action pause eller liknande och programmet som är öppet ska ju naturligtvis göra olika saker beroende på parametrarna.
jag startar mitt program genom genvägen mittprogram.exe -action start
och vill alltså att den ska känna av parametrarna och ändra saker i det öppna programmet när jag kör genvägen igen.Sv: VB.net - Skicka parametrar/kommandon till den startade programmet genom star
Bifoga parametrar till en app. via commandprompten ( DOS-style ) , där
app:en sedan tidigare redan kan vara öppen?
Om den redan är öppen, så vill du att parametrarna ska laddas in i den redan öppna
app:en utan att starta en nytt mittprogram.exe?
har jag fattat rätt?Sv:VB.net - Skicka parametrar/kommandon till den startade programmet genom star
Jag har en genväg som startar "mittprogram.exe -action test" texSv: VB.net - Skicka parametrar/kommandon till den startade programmet genom star
t.ex. named pipe, .net remoting, filbaserat, etc etc.. finns många möjligheterSv:VB.net - Skicka parametrar/kommandon till den startade programmet genom star
Men kom gärna med fler förslag, ska kolla på dem Simon Dahlbacka skrev ovan.
Kom gärna med kod exempel också.