Hej jag är totalt nybörjare på VB.NET men börjar fatta principipen.IO access Windows CE
Jag har fått i uppdrag att skriva ett program till en "handheld device" (PC) som kör Windows CE 5.0 och har nu kommit fram till att det är VB.NET (bland annat) som gäller.
I VB6 använde jag flitigt "getsetting" och "savesetting" för att lagra data man vill spara mellan körningar. Detta finns i VB.NET också men man måste ha en referens till My.Computer.Registry Object vilket enligt vad jag erfar inte tillåts i Windows CE.
Min nästa tanke var att då får jag skapa en textfil o lagra dessa data. Men då ska man lägga till en referens till system.io namespacet och det går inte heller i Windows CE.
[adderat] Det verkar man kunna trots allt, så nu ska jag bara förstå hur man öppnar o läser en fil i VB.NET
Så vad är mina alternativ. HUR lagrar jag data som ska leva kvar mellan körningar.
Kan ta exempel vad det rör sig om och skriva det i pseudokod. Jag har exvis en textbox med en inställning. exvis en IP adress som jag vill att om användaren ändrar den, ska sparas så den är den som visas nästa gång som programmet körs.
if ip_adress_finns_lagrad then
myTextbox = ip_adress_finns_lagrad
end if
Hoppas på hjälp....