Hej. Det får du ju om du serialiserar Transactions. Alltså klassen (övernivån) Jo, det är ju det jag vill göra. Mitt problem är ju hur jag hittar objektet Transactions med Transaction-arrayen. Alltså fylla den med något i stil med transactions.Transaction(ix) = transaction, och sen serialisera transactions. Du måste ju först skapa en instans av Transactions innan du kan börja använda Arrayer i denna klass. Då har du ju en referens till objektet som är en instans av Transactions.Returnera objekt med array
Jag har en fråga, jag har en klass som ser ut ungefär så här: (VB.net)
Partial Public Class Transactions
Private TransactionField() As Transaction
Public Property Transaction() As Transaction()
Get
Return Me.TransactionField
End Get
Set(ByVal value As Transaction())
Me.TransactionField = Value
End Set
End Property
End Class
Partial Public Class EssTransaction
Private Field1 As Date
Private Field2 As Date ..............
Jag vill fylla arrayen TransactionField och returnera klassen Transactions, med hela arrayen.
Jag gör nu så här:
Dim transaction(10) As Transaction
Fyller 10 förkomster av transaction med objekt av typen Transaction, men då har jag ju bara själva arrayen transaction, och vill ha övernivån, alltså transactions för att sen serialisera hela rubbet. Hur kan jag instansiera upp och få in värdena i Transaction istället för i transactions?
/SSv: Returnera objekt med array
som innehåller en property Transation som är en Array av typen Transaction.
Tips: Om du kör .NET2.0 så används gärna Generics i stället,
då dimmar du så här:
Private TransactionField As List(Of Transaction)
Då slipper du Redim och det blir både enklare och snabbare att lägga till nya objekt. Sv:Returnera objekt med array
Det som funkar nu är att jag instansierar arrayen Transaction(ix), men hur refererar jag till rätt Transactions som innehåller denna array? Jag måste ju komma åt den.Sv: Returnera objekt med array