Jag behöver använda flera trådar i mitt program, för att det inte ska haka upp sig i samband med körningen av några web services. Kör du .NET 2.0? Kolla i sådana fall på BackgroundWorker-komponenten (google), den underlättar ordentligt. Jag har tittat på BackgroundWorker tidigare men lyckades inte hitta nått vettigt exempel. Du har inte nån bra guide på lager? Denna artikeln verkar innehålla det mesta man behöver veta: Om du kör mot WS och har en klient skapad av VS eller WSDL.EXE så finns det alltid trådade motsvarigheter till alla dina funktioner. Exempelvis om du har en GetTick() så finns det garanterat en BeginGetTick som är en trådad variant. Det finns ingen BeginGetTick, men däremot GetTickAsync. Blir det samma sak? Troligen är GetTickAsync en Asynkron funktion. Det ser man lättast om man ska ge den en Callback funktion som parameter. Det är just det man inte ska ange. Det går dock att ange "userState" om man vill, men jag har inte kommit fram till vad det är. userstate är vad *du* vill att det ska vara. Skulle det ha varit C skulle den ha varit en void* Var skickas dom parametrarna? Till funktionen? Varför vill jag skicka något extra då jag själv har skapat funktionen och därmed alla parametrar?Trådning
Tyvärr har jag inte hittat någon bra guide på internet.
Nån som har något bra tips?
ThomasSv: Trådning
/JohanSv:Trådning
http://www.ondotnet.com/pub/a/dotnet/2005/07/25/backgroundworker.html
/JohanSv:Trådning
Sv: Trådning
Sv:Trådning
Du kan alltså vid behov skicka parametrar genom den.Sv:Trådning
Hur får jag fram Begin och End för mina funktioner?
Thomas