Jag vill att mitt program ska låsa datorn så att man inte kan göra någonting annat än skriva in ett lösenord och trycka enter i mitt program. alt+f4 kan du t.ex. döda genom att ta bort/disabla det alternativet i den menyn du får upp när du högerklicka på listen/taskbaren. Leta på google efter kod för det (win32 api.) <b>Ctrl+alt+del är däremot en annan historia. Troligtvis måste du ha adminrättigheter, och en gissning är att du nästan får ta och skriva en drivrutin som snappar upp den tangentkombinationen..</b> Kolla om Microsoft Shared Comuter Toolkit kan vara något för dej istället: http://www.microsoft.com/windowsxp/sharedaccess/default.mspx. > Misstänker att inte ens det funkar, eftersom den kombinationen är närmast "helig" tckar för tipsen blir nog hoppa över ctrl+alt+del :) men alt+f4 ar inga problem men alt+tab då? Du skulle nog kunna tillverka en egen skärmsläckare och exekvera den när du vill låsa datorn. VB.net - Låsa datorn till mitt program
Just nu har jag så mitt lilla program innehållande en textbox centreras på skärmen och sedan sätter musen så rör man musen utanför fönstret så sätts den in igen. men man kan trycka på krysset för stänga fönstret samt trycka ctrl+alt+del och tabba så man kan stänga av det samt tabba till annat fönster och skriva osv vilket jag ej vill ska gå.
Jag vill alltså låsa datorn till endast mitt program.
GÅr detta att göra på något viss? ta bort krysset som stänger programmet är ju inge större problem med annan formborder men alt+F4 och tabning samt ctrl+alt+del måste väl gå?Sv: VB.net - Låsa datorn till mitt program
Ctrl+alt+del är däremot en annan historia. Troligtvis måste du ha adminrättigheter, och en gissning är att du nästan får ta och skriva en drivrutin som snappar upp den tangentkombinationen..Sv:VB.net - Låsa datorn till mitt program
Misstänker att inte ens det funkar, eftersom den kombinationen är närmast "helig"Sv: VB.net - Låsa datorn till mitt program
/JohanSv: VB.net - Låsa datorn till mitt program
Nja, på drivrutinsnivå är det inga problem. Egentligen ganska självklart ;)Sv:VB.net - Låsa datorn till mitt program
Sv: VB.net - Låsa datorn till mitt program
/johan/
httl://idstam.com/wp