Jag har en WebBrowser-kontroll och jag har märkt att det blir typ "BorderStyle = Fixed3D" när man har laddat in en sida. Innan så har den ingen ram alls. Hej Thomas! Jag har inte gjort någonting, ramen kommer fram när man laddar in en sida. Ok, men hur som helst så finns inte möjligheten att ställa in ramen. Jag har funderat på det jag också men helt bra blir det inte eftersom nån typ av ram kommer fram så fort man har laddat in en sida. Dessutom är den i "3D-stil". Visst kommer ramen, men om webBrowser kontrolen är större än den inre panelen samt att Så kan man givetvis göra! Då bör problemet vara löst, nu återstår bara frågan varför dom gjorde så dumt från början?Ram runt WebBrowser
Hur får jag alltid fram ramen? Och helst av modellen "FixedSingle".
ThomasSv: Ram runt WebBrowser
Jag tror tyvärr inte det finns nån borderstyle-property att sätta
på webbrowser controlen. Va det formulärets borderstyle du satte?Sv:Ram runt WebBrowser
(så vitt jag vet)
en fuling skulle kunna va att lägga in webbcontrolen i den inre av 2 panels.
Den yttre paneln ska vara 2pix större i båda riktningarna och ha svart bakgrund.
Den inre skall positioneras så att en svart ram 1pix bred bildas runt den.
Webbrowser controlen i den inre skall positioneras så att ramen blir utanför
panelfönstret. Sen gäller det förstås att justera storlekarna objekten emellan vid ev. resize.
Har inte testat detta, men borde funkaSv:Ram runt WebBrowser
du offsettar den typ -2,-2 så ska väl inte den ramen synas?Sv:Ram runt WebBrowser
Thomas