Om man besöker någon sida med en Webbrowser-kontroll så kommer den med i Komplettera automatiskt när man skriver i adressfältet i IE. Japp, om du skall göra det programattiskt i din html-sida på textboxen men jag minns banne mig inte vad kommandot heter. Kanske nåt med egenskapen <input type=textbox autocomplete=False> men jag är inte säker... Jag tror inte du förstod hur jag menade. Jag har en WebBrowser-kontroll och om jag går till en sida genom WebBrowser.Navigate URL så kommer URL med i adressenfältet i vanliga IE när man skriver något som liknar adressen. Verkar svårt att finna nåt...... :( Nej det känns både krångligt och fel. Kan man ange något i HTML-koden för sidan för att hindra IE att spara adressen? Det är informationssidor om programmet som ska visas, så användaren väljer själv aldrig vilka sidor som visas. Eftersom det finns program som implementerar webbrowser-kontrollen och därmed mer eller mindre är replikas på IE, och som dessutom löser problemet, så bör det ju faktiskt gå. Har tyvärr inte mer info än så; andra verkar ha lyckats, så det borde gå. Jag sa fel när jag påstod att man kan ange nåt i html-koden som hindrar lagring.Adresser sparas
Går det att undvika på nått sätt?
ThomasSv: Adresser sparas
Sv:Adresser sparas
Det vill jag få bort.
ThomasSv:Adresser sparas
undrar om du skulle kunna köra app:en under en annan användare? (en dummy)
se Andreas Lann's inlägg i denna tråd:
http://www.pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=238079
vore ballt om det gick....Sv: Adresser sparas
ThomasSv: Adresser sparas
ThomasSv:Adresser sparas
Sv: Adresser sparas
Däremot kan man sätta autocomplete=off för att hindra att en viss sida påverkas
av autocomplete, men det va ju inte det du fråga efter.
En annan lösning skulle kunna vara att städa bort spåren efter just den sökvägen.
Jag tror att det sparas i registret nånstans och då skall det väl bara vara att blanka
ut den posten då den uppstår.