Jag får ett problem med ett vanligt Windows-program gjort i VB.NET med .NET 2.0. Kör du 64-bitars OS? Det kan då vara så att System.Management innehåller binärer som är specifika för x86. då är det väl bara att ta fram fuslogvw.exe och depends.exe och kolla vad som är felet.. Det är inte jag personligen som får problemet, så jag vet inte om det är möjligt att göra tester med dom programmen du nämner. du kan göra testerna själv, men kräver mer kunskap eftersom det förutsätter att du "vet" vad som är bra och vad som är dåligt. Jag ska försöka få användaren att köra fuslogvw.exe och depends.exe. Exakt vad är det han ska göra? En ominstallation av .NET Framework löste problemet.Could not load file or assembly System.Management
<info>System.BadImageFormatException: Could not load file or assembly 'System.Management, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a' or one of its dependencies. Ett försök att läsa in ett program med ogiltigt format gjordes.
File name: 'System.Management, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a' ---> System.BadImageFormatException: Could not load file or assembly 'System.Management.dll' or one of its dependencies. Ett försök att läsa in ett program med ogiltigt format gjordes.
File name: 'System.Management.dll'</info>
Vad kan det vara för fel?
ThomasSv: Could not load file or assembly System.Management
Se då på http://www.atalasoft.com/kb/article.aspx?id=10165&cNode=3D8W4P för en lösning, du får märka upp att ditt program skall köras som en 32-bitars binär.
/AndreasSv: Could not load file or assembly System.Management
Sv:Could not load file or assembly System.Management
Kan jag göra några tester och få ut nån vettig information även om jag själv inte har sett felmeddelandet?
Enklast är alltså att göra testerna på en dator där det inte funkar, ifall detta är möjligt.Sv:Could not load file or assembly System.Management
Thomas