Jag skulle vilja ha era synpunkter på hur man löser följande scenario. Hej,Installationsprogram och Uppdateringar
Vi har ett system som körs lokalt på windowsarbetsstationer (.net standard installationsprogram). Programet har en databas (sql eller access beroende på kund) samt ett gäng generella datafiler via nätverk.
Problemet är att saker i programmet behöver uppdateras minst 1 gång i veckan och helst med kortvarsel när saker händer (detta är fakta och är inte påverkbart av mig eller någon annan utan branshen funkar så). Och databas/nätverksdatan uppdateras kanske 1-2 gånger i månaden (ibland oftare om det händer lite saker).
I dagsläget så kollar alla klienter efter programuppdateringar på en FTP vid uppstart och vi skickar ut uppdateringar för databas/nätverksfiler via mail till alla kunder (endast en per företag naturligtvis).
Finns det något annat sätt att lösa dessa "problem" annat än att göra en egen agent som körs från respektive kunds server för databas/nätverksuppdateringarna? Kan man "pusha" ut programvaru uppdateringarna på nått smidigt sätt?
Sv: Installationsprogram och Uppdateringar
Jag vet inte hur det går till, men jag fick just upp ett meddelande från Telia att mitt antivirusprogram automatiskt kommer att uppdateras under sept. - nov.
Ett program kommer att installeras på min dator och köras i bakgrunden, så det tyder ju på att det finns metoder för att "pusha" in uppdatreringar på klient-maskiner.
/martin