Jag har en webservice som mha ett .dot dokument skapar ett dokument med förifyllt data. Problemet som uppstår är när jag försöker lägga till dokumentet till den collection som finns i documentapplication. WordDocument tilldelas inte, dvs är Nothing efter kodraden "wordDocument = wordApplication.Documents.Add(CType(fileName, Object))" Hej! Hej! Microsoft rekommenderar inte att man jobbar med Office-dokument via en internet-användare. Det finns någon artikel om det, testa att googla- Jag använde impersonation och då funkar det. Tack för hjälpen.Webservice som skapar ett worddokument...
Vet någon vad som är fel? Bör jag göra på något annat sätt?
Imports Word = Microsoft.Office.Interop.Word
Dim wordApplication As Word.Application = Nothing
Dim wordDocument As Word.Document = Nothing
Dim fileName As Object = "C:\Temp\Test.dot"
wordApplication = New Word.Application
wordDocument = wordApplication.Documents.Add(CType(fileName, Object))
Dim documentSelection As Word.Selection
documentSelection = wordApplication.Selection
wordDocument.Bookmarks.Item("Logga").Select()Sv: Webservice som skapar ett worddokument...
Testa att skippa Ctype och deklarera sökvägen som en string istället.
Dim fileName As string= "C:\Temp\Test.dot"
wordDocument = wordApplication.Documents.Add(fileName)Sv:Webservice som skapar ett worddokument...
Ber om ursäkt för att jag inte beskrev felet tillräckligt bra. Vad jag har testat, så tror jag att felet inte har med syntaxen att göra utan mer ett rättighetsproblem. När wordDocument = wordApplication.Documents.Add(fileName) processas så förblir wordDocument Nothing. Om jag provar att köra wordDocument = New wordDocument så smäller det pga System.UnauthorizedAccessException.
Jag har testat att sätta om rättigheter för com objekten men inte fått det att fungera. Några tips/förslag?Sv: Webservice som skapar ett worddokument...
Det kanske kan lösas genom att ge större rättigheter till asp.net-kontot eller använda impersonation. Sv:Webservice som skapar ett worddokument...