Win XP Pro SP2 Löst .... skitsak i vanlig ordning .... ett felstavat användarnamn i databasen ... grrr Om en misslyckad inloggning ger så svårhittade fel skulle jag se över loggningen lite.Ringa in felet !?
Har en VB.NET applikation i 2.0 miljö som fungerar klockrent i flertalet maskiner.
Nu installerar jag det i 2 nya maskiner där allt är uppdaterat som kan uppdateras.
Vid exekvering visas min splash men sen när själva programmet ska starta så stannar det och den klassiska ... "Programmet har stött på ett problem och måste avslutas" .... med efterföljande möjlighet att skicka felrapport till MS.
Efter att ha scannat nätet inser jag del att jag inte är ensam om problemet och att felet troligen är att någon fil saknas. Tyvärr ger felmeddelandet ingen information om detta ..... hur gör man för att ringa in felet mer specifikt.
Följande felmeddelande hittar man i loggboken ....
<code>
EventType clr20r3, P1 kd adminator net.exe, P2 1.0.2826.14362, P3 46fb5dad, P4 kd adminator net, P5 1.0.2826.14362, P6 46fb5dad, P7 32, P8 ca, P9 system.invalidoperationexception, P10 NIL.
</code>Sv: Ringa in felet !?
Sv:Ringa in felet !?
/johan/