Hur hittar man sökvägen till .NET Framework-katalogen? Orkar inte söka själv nu, men det är bara att söka efter sökvägen till Frameworket på din dator i registret så kommer du hitta vilken registernyckel det finns i. Om detta är "rätt" sätt vet jag inte, men jag har fått det att fungera på massa datorer med varierande OS. Versionsnumret ska vara samma (för samma version givetvis). Kollade nu och jag använder HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\.NETFramework\InstallRoot, sedan får man lägga på mappen med rätt versionsnummer. Hurvida det är "rätt sätt" vet jag inte, men det har fungerat på alla idag vanligt förekommande klient-os (98-Vista). Hinner inte heller söka nu, sitter på jobbet, men jag är ganska säker på att jag sett en artikel i Microsofts knowledgebase-arkiv om just detta. Rekommenderar alltså en sökning där... Svaret var enkelt (om man kan det, dvs): System.Runtime.InteropServices.RuntimeEnvironment.GetRuntimeDirectory()Sökväg till .NET Framework-katalogen
Eller räcker det med att leta på Windows-katalogen och sen ta resten hårdkodat? Är versionsnumret alltid detsamma?
/ThomasSv: Sökväg till .NET Framework-katalogen
/JohanSv: Sökväg till .NET Framework-katalogen
/JohanSv:Sökväg till .NET Framework-katalogen
Sv: Sökväg till .NET Framework-katalogen
Det ger ut sökvägen till den version man själv använder, inkl versionsnumret.
/Thomas