Vi några tillfällen så måste jag visa upp en väldigt stor mängd data för användaren. Det görs i dagslägen i en datagridview. Problemet är att det tar en väldans tid att få in mellan 2-300 till kanske 1-2000 rader. I dagslägen sätts row.tag = objektet och sen i cellvalueneeded så matas cellerna med rätt värden i en select case på column. Finns det något snabbare sätt att göra detta på?` Hej, Ja, bind helt enkelt Datareader/Dataset till Visa stor mängd data
Om inte vet någon av er något bra sätt att bara ladda delar av info och sen ladda lite till efterhand man scrollar ner?
En sak jag kom på nu när jag skrev inlägget är att då datan som visas väldigt sällan ändras under användandet så kanskem an inte ska använda sig av cellvalueneeded alls utan bara sätta cellvärdena och låta dem vara....Sv: Visa stor mängd data
Jag vidhåller: Ingen kan gå igenom 2000 rader, det måste finns något annat sätt att visa en mindre mängd. Kontrollera med användaren vad som verkligen behövs så kommer du garanterat få tips om en bättre lösning på problemet.Sv: Visa stor mängd data
.DataSource.. det tar max ett par sekunder för ~2000 poster.