Behöver hjälp med en simpel grej men pallar inte leta upp det just nu. Jag vill göra en response.redirect("URL") till en sida när man klickarpå en knapp men jag vill att den ska öppnas i en ny sida så att den gamla ligger kvar bakom. Du kan inte gör det med Response.Redirect Kanske en dum fåga men kommer koden som hör till knappen att exkveras då innan den skickar vidare till nästa sida? Det beror på hur du gör det men t.ex. om du har en postback submit som också öppnar ett fönster så kommer det ju skapa två requests till din webapplikation. Vilken som kommer först beror på olika faktorer. Just nu har jag som du beskrev sida1.aspx som sedan gär till sida2.aspx och öppnas i samma fönster via en response.redirect(sida2.aspx). Response redirect i nytt webbfönster
Nånsom kan så här på rak arm vad man skriver
Eller möjligtvis lägga ett script på sidan som redirecten går till som går tillbaka till föregående sida.Sv: Response redirect i nytt webbfönster
utan antingen med Javascript window.open(...)
eller en <a href=".." target="_blank"/>Sv:Response redirect i nytt webbfönster
Sv: Response redirect i nytt webbfönster
Av vilken anledning måste du veta vad som kommer först? Känns som att du har tänkt fel här.
Du kan inte veta vilken request som kommer först till servern. Om något måste ske i sekvens är det väl dumt att göra parallella dialoger? Alltså du kanske vill ha Sida1.aspx -> Sida2.aspx i samma fönster i stället.Sv:Response redirect i nytt webbfönster
När knappen aktiveras så ligger det kod i codebehind som måste köras innan nästa sida öppnas. Det jag vill göra att sida2.aspx öppnas i ett nytt fönster så att sida1.aspx inte ändras utan ligger kvar som den var innan.
Som jag ser det finns det 2 st alternativ. Antingen öppnas det i ett nytt fönster som man sedan kan stänga när man är klar med den sidan, eller så skickar man automatiskt tillbaka användaren till sida1.aspx när man är klar på sida2.aspx. Sida2.aspx är en utskriftsida som laddas med värden beroende på vad användaren valt i sida1.aspx.
Knappen ligger i en datagrid som ett command och hanteras i codebehind med en "case" -sats