Jag har ett irriterande problem med en Vindows Forms app som från början är konverterad från .NET 1.1 till 2.0 manuellt kan du "konvertera", men tror inte det finns nån inbyggd konverterare. Har förövrigt gjort denna operation framgångsrikt visserligen med C# filer.. Tack! Räcker det att bara flytta koden eller måste jag förändra eller lägga till något? du måste sätta till Partial i båda filerna (och lägga till den nya filen i projektet), och ifall du vill ha designerfilen som en "subnod" i solution explorern hamnar du att peta på projektfilen. Men den bygger finfint utan att peta på projektfilen också.Form Designer visas inte
Vissa formulär som är konverterade (och har alla kontroller adderade i .vbfilen under Windows Form Designer generated code istället för i en separat designer.vb fil) visas inte alls. Jag får bland annat ett felmeddelande om att det finns kontroller med samma namn, fast jag inte kan hitta några sådana. Ibland hjälper det att kompilera om projektet och ibland måste jag start om Visual Studio.
Nu får jag det inte att fungera alls.
Någon som vet om man kan konvertera koden till en designer.vb-fil eller om man kan lösa det på annat sätt?
tacksam för förslag!
JohanSv: Form Designer visas inte
Sv:Form Designer visas inte
Sv: Form Designer visas inte