Jag försöker få till en Pocket PC app (WinMob ver 5.0 .net cf 2.0) som ska ansluta mobilt via gprs till en server. För att få till en nätverksförbindelse via GPRS från min app ska jag använda Mobile Connection Manager vilket finns beskrivet på Verkar inte jätte svårt om man har lite koll på .NET, men är man ovan så är det inte helt lätt gissar jag. Det är inte direkt nybörjar delen du hoppar på. Att börja importera funktionasanrop är i den lite mer avancerade skolan. Men den sidan du länkade till hade löst en hel del av de problemen åt dig genom att ge dig enumerationer och så vidare som normalt är struliga att få till. Men det är lite för mycket jobb att göra för att åtminstone jag skall hinna sätta mig ner och skriva koden för det, tyvärr. Men ett tips är att bli lite mer förtrogen med VB.NET innan du påbörjar ett så speciellt projekt. Jag jobbar mest i VB6 & VBA och har i och med detta projekt börjat rota i .net då PDA är lämplig för ändamålet och jag ska utnyttja GPS också. Jag jobbar vidare med resten av appl. koden då kommunikationen fungerar som den ska när jag har PDA i dockningstationen. Under tiden hoppas jag både bli mer hemma i .net miljön och kanske kan få hjälp med detta problem så småning om. Jag ska använda programmet för egen del i mina lastbilar och har minst hela våren på mig innan jag måste ha igång programmet på riktigt.Etablera nätverksförbindelse med Windows Mobile Connection Manager i vb.net 2005
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb840031.aspx#AccessingConnectionManagerfrom%20Managed%20Code
Problemet är att jag är ovan med vb.net och inte fattar hur syntaxen ska se ut och vad jag behöver deklarera etc. för att få ihop det hela.
Mvh PatricSv: Etablera nätverksförbindelse med Windows Mobile Connection Manager i vb.net
Sv:Etablera nätverksförbindelse med Windows Mobile Connection Manager i vb.net
// Patric