Jag får ett felmeddelande när jag försöker använda en webservice. Kontrollerar jag webservicen via en webbläsare så verkar den fungera bra. Du har ingen mjukvarubrandvägg på din dator som förhindrar programmet att ansluta till webservicen? Då brukar man kunna få liknande fel. Nej, ingen brandvägg. Dessutom har exakt samma kod fungerat en längre tid. Jag satt och testade programmet och plötsligt kom det där meddelandet och sen dess har det inte fungerat. löst problemet?? lite sent,, aa jag vet.. men jag har nog en lösning annars.. Kommer faktiskt inte ihåg. Berätta hur du löste det.Underliggande anslutning stängdes
Felet:
<info>
System.Net.WebException: Den underliggande anslutningen stängdes: Ett oväntat fel uppstod vid mottagning. ---> System.IO.IOException: Det gick inte att läsa data från transportanslutningen: En befintlig anslutning tvingades att stänga av fjärrvärddatorn. ---> System.Net.Sockets.SocketException: En befintlig anslutning tvingades att stänga av fjärrvärddatorn
</info>
Vad kan det vara?
/ThomasSv: Underliggande anslutning stängdes
/JohanSv:Underliggande anslutning stängdes
Jag har även testat att starta om både VS2008 och hela Windows men utan resultat.
Stänger jag ner hela uppkopplingen så får man ett annat felmeddelande, så det verkar ju som att en anslutning påbörjas men att nånting händer sen.
/ThomasSv: Underliggande anslutning stängdes
Sv:Underliggande anslutning stängdes
/Thomas