Hur kan man få skugga på en label? Att lägga till en label under med samma text som är svart hade varit ok men det fungerar inte eftersom bakgrunden inte är genomskinlig. Känns som om du kommer behöva hantera renderingen av en sådan kontroll själv... Gissar jag i alla fall... Ärv labelklassen och overrida OnPaint Fick bli en liknande lösning. Jag overrideade OnPaint på formen och ritade upp min egen text istället. Vet inte närmare vad det är för applikation du utvecklar, men skulle det inte vara slugare att göra det med en label i stället? Då kan du ju återanvända den i andra projekt. Tenderar nog att hålla med. Rogers förslag på att ärva label klassen känns bättre. Inte bara för att kunna återanvända utan även för att det känns mer korrekt att låta en label rita ut sig själv enligt sagd layout än att låta formuläret göra det. Formuläret är ansvarigt för formulärets ritning och inte dess kontroller så att säga...Skugga på label
/ThomasSv: Skugga på label
Sv: Skugga på label
och rita texten två ggr med e.Graphics.DrawString fast med olika brushes..Sv:Skugga på label
Tackar!
/ThomasSv: Skugga på label
PS. Kan inget om .Net heller :)Sv:Skugga på label