Vem tillhandahåller en SMS-tjänst som tillåter mig att skicka SMS från mitt VB.net program? MOSMS kan användas genom att du skickar en HTTP request till deras API. Det där med att ansluta en mobil låter intressant. Någon som vet hur man skickar iväg ett sms via tex en Ericsson via USB-kabel? Du råkar inte ha telia-abb? De tillhandahåller ett litet program som gör att du kan skicka sms via ditt abb från datorn =) I VB6 så fanns det en massa Ericsson-OCX:er som man kunde lägga till i sitt program. Exakt vad dom gjorde vet jag inte, men det är mycket möjligt att man kan skicka SMS via dom. Jag antar att usb kopplingen till telefonen har skapat en virtuell com port med ett modem. Då kan du skicka AT kommando till telefonen för att hantera SMS.Vem tillhandahåller SMS-tjänst?
Sv: Vem tillhandahåller SMS-tjänst?
Du kan också ta emot SMS med dem, men då krävs någon form av adress dit de skickar.
Andra som bara används för att skicka vet jag inte riktigt om, tror Ballou har en sådan tjänst.
Alla kostar ju då självklart.
Annars kan du ju koda så att man kan ha en mobil vid/nära datorn som du skickar genom...Sv:Vem tillhandahåller SMS-tjänst?
Kolla upp det.
/ThomasSv: Vem tillhandahåller SMS-tjänst?
Skriv "mobile sms at command" i google så hittar du massor av info om detta:
t.ex. www.developershome.com/sms/howToSendSMSFromPC.asp
/Ruben