Hej! Körs programmet av samma användare som mappade upp enheten båda gångerna? Nej. Programmet körs av Kalle medan användaren som används för att mappa katalog B är Pelle. Under Administrative Tools hittar du .NET Framework Configuration där man kan sätta olika rättigheter. Jag har ingen aning om exakt vad du ska ändra, men det är kanske något du kan utgå ifrån. <b>Nej. Programmet körs av Kalle medan användaren som används för att mappa katalog B är Pelle.</b> Om det är användarspecifika varför funkar det när jag kör i debug men inte när jag kör exe-filen? Om katalogen är uppmappad med Kalle (mappa med annan användare) i utforskaren så har Kalle, Pelle och övriga användare rättighet att titta i katalogen, lägga dit filer osv men varför kan inte programmet göra en filecopy? Det är inte så att du i Debug kör utvecklingsmiljön och programmet under ditt konto (Pelle?), men release under Kalle? Kan verkligen övriga användare titta i den uppmappade katalogen utan att själva mappa den? Jag ska försöka förklara det lite bättre. Pelle har en maskin A där applikationen körs, dvs user är Pelle och domän är Pelle. På Pelles maskin A så har Pelle mappat upp en katalog till Z:\Test med användare Kalle och lösenord Kalle. Där katalogen Test återfinns är på Kalles maskin B som ligger i domänen Kalle. När du kör i produktion, vilken användare kör applikationen då under? Det är inte en webapplikation? Jag hittade lösningen. Default så sätts Local intranet permissions. Jag lade till katalogen dit filen ska kopieras i trusted sites vilket löste rättighetsproblemet.Hur gör man för att kopiera en fil till en mappad katalog?
Jag har ett litet problem med att kopiera en fil från en katalog till en annan. Läget är så att jag har en applikation kopierafil.exe som körs av användare Kalle. Filen ska kopieras från A till B där B är en uppmappad katalog (typ net use) med användare Pelle. När jag kör filen i release så får jag access denied men om jag kör kopierafil.exe i debug-läge så kopieras filen från A till B utan problem. Hur löser jag detta? Varför blir det skillnad när jag kör i debug då det är samma user som äger/kör processen? Vilket är det bästa sättet att programmeringsmässigt mappa en katalog?
Mvh MagnusSv: Hur gör man för att kopiera en fil till en mappad katalog?
Sv:Hur gör man för att kopiera en fil till en mappad katalog?
Sv: Hur gör man för att kopiera en fil till en mappad katalog?
Då har du problemet där, mappade enheter är användarspecifika. Du måste alltså mappa upp enheten med användaren som kör programmet (och även se till att den användaren har rättigheter till sharet).
/JohanSv:Hur gör man för att kopiera en fil till en mappad katalog?
Fel av mig att alla användare kan titta i den uppmappade katalogen, Pelle kan titta i den.
Pelle kör applikationen och det är då det fungerar i vshost dvs debug men ej i "prod" dvs ej i studiomiljön.Sv: Hur gör man för att kopiera en fil till en mappad katalog?