Hur använder man ISO-8859-1 för en text i Compact Framework? Det är inte ovanligt att din enhet inte har codepage informationen för just ISO-8859-1 så när ditt program begär ut den codepagen från OS:et så blir det tack och godnatt. Jag har skummat igenom några sidor och det verkar ju faktiskt vara som du säger. Det handlar om text från en hemsida som använder sig av ISO-8859-1 och Internet Explorer som finns i mobilen klarar ju av samma sidor, hur gör den då? Nej, det påverkar väl inget iom att Windows Mobile 6 bara är en fin titulering för CE-OS 5.2.1620. Jag får svara på min egen fråga: Windows-1252 fungerade bra! Antar att det är nått som skiljer mellan Windows-1252 och ISO-8859-1 men just nu fungerat det fint i alla fall.CF: ISO-8859-1
Jag laddar ner en text med en WebRequest/WebResponse, och den använder sig av ISO-8859-1. När jag försöker komma åt texten med en StreamReader och använder mig av System.Text.Encoding.GetEncoding("iso-8859-1") så får jag felet PlatformNotSupportedException.
Hur läser man text kodad med ISO-8859-1 i CF 3.5? Det måste väl gå att göra det?
/ThomasSv: CF: ISO-8859-1
Har för mig att Windows CE alltid använder Unicode.
//JohannesSv:CF: ISO-8859-1
Det är Windows Mobile 6 Pro som det handlar om, ifall det påverkar nått.
/ThomasSv: CF: ISO-8859-1
Jag antar att IE har någon inbyggd konverterare som klarar av att tolka ISO-8859-1 till Unicode, har sett några sådana innan men aldrig provat dem.
Lycka till!Sv: CF: ISO-8859-1
/Thomas