Hej! Vad betyder "skrevigt"? Är det ett adjektiv som betyder "liknande området mellan benen"? Bara för jag inte har den bästa grammatiken och stavningen så ska du inte komma med något onödigt inlägg om hur jag skriver! <b>Om du så gärna vill vara en j*vla språk polis så finns det ett perfekt forum för dig och det heter www.fragbite.com . OT postning: Per -12 poäng. Vänta vad snackar du om? Verkar vara lite för omfattande för att bara "skumma igenom". Mitt förslag är att du provkör på en "isolerad dator" som du sedan rensar och där analyserar trafiken med t.ex. Ethereal/Wireshark. Då kan du se vilken information som skickas och vart den skickas. Hmm, Det kan man egentligen göra men jag vet ej om det kommer funka speciellt bra eftersom detta programmet injecterar sig i ett spel och gör sina utgående connections igenom spelet. Citat från ditt inlägg Tobias Men för fan... Nå Niklas <b>Hacka kanske var fel namn men varför ska man fixa sig andras inlogg???</b> det ni hänger upp er på är ju ett simpelt syftningsfel, som är rätt uppenbart om man har lite koll på hur världen runt onlinespel fungerar >>Bara en stilla undran: Säger du verkligen skrevigt när du talar svenska? <b>Haur du skrevigt en bouk ?</b> Småländska, förstås. Men fan vet hur man skriver småländska. Man skriver småländska så här, jag vet, jag är därifrån :-) [huh? dubbelpost...lovar, jag tryckte bara en gång :-)] Ok, du har du nu skrevigt det på småländska. Case closed. För så är jag från Skåne ;) [citerat Tobias Lindberg Medlem:22416 [Open Source program skrevigt i VB.NET]#268336] >>Jag då...? :-)Open Source program skrevigt i VB.NET
Det är så att för några dagar sedan så stötte jag på en sida vid namn Tibiatek.com , gick in och läste lite på sidan och såg att deras projekt var open source. (Dom bygger en gratis bot till ett spel vid namn Tibia)
Snokade igenom forumet och sedan så gick jag in och laddade ner deras kod till programmet. (Mest för att det är rätt attraktivt att få tag på andras inloggnings nummer och lösenord till detta spelet, och då vill ej ej bli utsatt och bli av med mitt konto).
Har nu kollat igenom en hel del av deras kod men långt ifrån allt, väldigt mycket att läsa. Det jag kollar efter är om det finns något i deras program som skulle kunna ta fram inloggnings numret/lösenordet och sedan skicka vidare det någon stans.
Eftersom jag bara kan lite mer än grunderna i VB.NET . Har ungefär gått igenom en kurs i skolan lärt mig lite själv hemma, och även lyckats skriva ett spel i vb.net "Simons says" (Fick mycket bra betyg pga det där spelet).
Men som sagt är jag bara en nybörjare inom programering.
Så undrar jag om någon vänlig själ skulle kunna tänka sig att kolla igenom deras kod.
Iallfal här kommer 2 adresser:
http://www.tibiatek.com <--Adressen till deras sida.
http://tibiatekbot.googlecode.com/svn/trunk <--Deras kod.
Tack på förhand!Sv: Open Source program skrevigt i VB.NET
Sv:Open Source program skrevigt i VB.NET
Om du så gärna vill vara en j*vla språk polis så finns det ett perfekt forum för dig och det heter www.fragbite.com .
Kan lova att du kommer trivas där! Sv: Open Source program skrevigt i VB.NET
Kan lova att du kommer trivas där! </b>
Tack för tipset!
Bara en stilla undran: Säger du verkligen skrevigt när du talar svenska?Sv:Open Source program skrevigt i VB.NET
Jag läser din text och får känslan av att du vill snoka reda på andras lösenord för att hacka andras konton? Rätta mig om jag har fel, har jag rätt så får du läsa själv. Det finns vettigare saker att lägga sin intelligens och nyfikenhet på. Varför inte utveckla den till att bli säkrare om det nu går att hacka fram lösenord?Sv: Open Source program skrevigt i VB.NET
Det är nog tvärt om. Jag spelar själv detta spelet och hade tänkt använda mig av denna "botten" men självklart vill jag vara säker på att jag själv inte blir av med mitt lösenord osv.
Asså programmet som jag länka till är ej ett spel utan en addon(stavning?) till ett spel vid namn Tibia.
Och jag hade tänkt vara säker på att det inte följer med en ond keylogger eller något liknande i denna addonen, därför undrade jag om någon kunde hjälpa mig att kolla igenom den så den inte skickar ut någon dum data till tredje part.
Hoppas jag gjorde mig förstådd nu :)Sv:Open Source program skrevigt i VB.NET
/JohanSv: Open Source program skrevigt i VB.NET
"Snokade igenom forumet och sedan så gick jag in och laddade ner deras kod till programmet. (Mest för att det är rätt attraktivt att få tag på andras inloggnings nummer och lösenord till detta spelet, och då vill ej ej bli utsatt och bli av med mitt konto).
Har nu kollat igenom en hel del av deras kod men långt ifrån allt, väldigt mycket att läsa. Det jag kollar efter är om det finns något i deras program som skulle kunna ta fram inloggnings numret/lösenordet och sedan skicka vidare det någon stans.
Eftersom jag bara kan lite mer än grunderna i VB.NET . Har ungefär gått igenom en kurs i skolan lärt mig lite själv hemma, och även lyckats skriva ett spel i vb.net "Simons says" (Fick mycket bra betyg pga det där spelet).
Men som sagt är jag bara en nybörjare inom programering.
Så undrar jag om någon vänlig själ skulle kunna tänka sig att kolla igenom deras kod."
Som jag uppfattar det:
Du vill ha hjälp med att hacka deras system för att komma in i systemet utan att du själv avslöjas.
Du söker någon här på forumet som har lämplig kompetens att hjälpa dig göra något som är olagligt eller åtminstone moraliskt helt fel.
Det stinker.
Tänk om i nya banor, utnyttja din kreativitet till bättre saker, Bli en duktig programerare (du verkar ha vilja till det) och skippa skiten med att hacka andras system. Världen är redan full med sådant.
Om jag missupfattat dig ber jag givetvis om ursäkt, om annars så borde det vara din tur nu.
/RolandSv:Open Source program skrevigt i VB.NET
Det är rätt uppenbart att Tobias <b>inte</b> är ute efter att hacka "deras system". Möjligtvis ha tag i någons konto, och även om han är det så är det inte så himla svårt att inse att:
1. Det är förstås inga problem att lägga till sån funktionalitet i en OpenSource-version ändå.
2. Om han inte själv kan lägga in det kommer knappast någon annan göra det, det är bara att säga "nej, de skickar ingenting", eller "ja, de skickar, använd det inte".
3. Det är jävligt osannolikt att de skickar inloggningsuppgifter i något som är OS, just eftersom folk lätt kan upptäcka det.
4. Det märks i så fall nu eftersom man inte behöver kolla koden.
[citerat Tobias Lindberg Medlem:22416 [Open Source program skrevigt i VB.NET]#268101]
<citat>
Hmm, Det kan man egentligen göra men jag vet ej om det kommer funka speciellt bra eftersom detta programmet injecterar sig i ett spel och gör sina utgående connections igenom spelet.
</citat>
Jodå, du ska först köra en omgång utan bot:en, analysera all trafik (det bör bara vara trafik till en eller två servrar), sen lägga in botten, köra några timmar och analysera all trafik. Är det någon ny anslutning kan du vara misstänksam, annars bör det vara safe. (Utan att ge några garantier, förstås...)Sv: Open Source program skrevigt i VB.NET
Själv tycker jag följande klipp från inlägget är tveksamt men jag kan ha fel.
"Mest för att det är rätt attraktivt att få tag på andras inloggnings nummer och lösenord till detta spelet,"
Vad är syftet?
Hacka kanske var fel namn men varför ska man fixa sig andras inlogg???
Och varför ska man bli delaktig i sådant på denna typ av forum?
mvh RolandSv:Open Source program skrevigt i VB.NET
Men det är ju det Tobias INTE vill?!? Han vill ha hjälp med att kontrollera att detta programmet inte snor hans inloggningsuppgifter och skickar till någon annan.
/JohanSv:Open Source program skrevigt i VB.NET
"Mest för att det är rätt attraktivt att få tag på andras inloggnings nummer och lösenord till detta spelet,"
skall med andra ord tolkas som
"användaruppgifter till spelkonton är eftertraktade av folk som inte har ork/råd/lust att skaffa egna",
Därför vill han vara säker på att inte ladda ner nåt skit som dumpar hans uppgifter i nån liten skitunges mailboxSv:Open Source program skrevigt i VB.NET
Det är ju skånska ser du väl? ;-)
Haur du skrevigt en bouk ?Sv: Open Source program skrevigt i VB.NET
"Skrevigt" har jag aldrig hört, däremot "skrevet" (uttalat med akut accent).Sv:Open Source program skrevigt i VB.NET
Sv: Open Source program skrevigt i VB.NET
Tack Daniel Regnér och Johan Djupmarker för att ni förstår vad jag menar.
<b>OM</b> jag skulle vilja "hacka" någon (sno deras account) så hade det inte varigt så svårt att baka in en keylogger etc. i programmet och sedan komplettera det och sedan ladda upp det någon stans.
Men det är just detta jag vill skydda mig ifrån. Jag vill inte blir av med mina konto uppgifter till mitt spelkonto, det var därför jag skrev denna tråden så jag kunde få tips/hjälp med att se till så att programmet inte innehåller något skit.
Så det bästa jag kan göra är att analysera trafiken med Ethereal/Wireshark ?, eftersom det är ett online spel så lär det bli en massa data som skickas ut och in från clienten.Sv:Open Source program skrevigt i VB.NET
<citat>
Tack Daniel Regnér och Johan Djupmarker för att ni förstår vad jag menar.
</citat>
Jag då...? :-)
Och kan även upprepa mitt tidigare svar om att det inte är så himla svårt:
<citat>
Jodå, du ska först köra en omgång utan bot:en, analysera all trafik (det bör bara vara trafik till en eller två servrar), sen lägga in botten, köra några timmar och analysera all trafik. Är det någon ny anslutning kan du vara misstänksam, annars bör det vara safe. (Utan att ge några garantier, förstås...)
</citat>Sv: Open Source program skrevigt i VB.NET
Jau deu dao.. haur deu skrevigt någe brao? :P