Hej, De snyggaste vore ju om "annonsleverantören" publicerade annonserna som RSS eller via en webservice och att du kan visa dem sedan. Lägga till annonser skulle man kunna göra via en webservice också. På detta sätt kan du få annonserna helt integrerat på din sida. Tack :) Kanske inte nyaste artiklarna men de bör lära dig vad du behöver.visa webbsida från en annan server...
Har ett litet problem som tidigare har lösts med hjälp av iFrame eller liknande, men jag undrar om det går att göra annorlunda nu när man jobbar med .net.
Det är så att jag jobbar med att skapa en webbsida åt ett företag. Och det är så att det här företaget har semarbete med ett annat företag som har en sida med köp/sälj annonser.
Nu har dom kommit överens om att köp/sälj sidan ska visas i webbsidan jag håller på med, men ändå ligga på en egen server och man ska kunna komma åt den separat också.
Nu är min fråga om det finns ett snyggt sätt att göra detta på utan att behöva använda iFrames och liknande. Jag har funderat på lite olika lösningar själv, men vet inte vilket som är bäst:
- Först tänkte jag att man kanske kan läsa in allt via RSS, men då kommer användarna inte kunna komma åt formulär för att lägga in en egen annons utan måste gå till den riktiga sidan för att göra det... eller?
- En iFrame kanske inte vore helt fel, men då blir det ju strul med scrollning, crossbrowser kompatibilitet, och det är ju inte en särskilt snygg lösning, helst ska det ju se ut som om den tillhörde "min" site.
- Sen funderade jag på om det finns någon .net lösning som kan vara användbar, t.ex. en webbsevice eller liknande. Fast jag vet inte riktigt hur sådana fungerar, eller ens om det skulle vara lönt i det här fallet...
Någon som har tips om hur jag kan lösa det?
Svara gärna med länkar där jag kan lära mig mer om hur det fungerar.
Tack!Sv: visa webbsida från en annan server...
/JohanSv:visa webbsida från en annan server...
Då får jag titta lite mer på hur webbservices fungerar...
Någe bra sidor med info om detta att rekommendera?Sv: visa webbsida från en annan server...
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/100803-1.aspx