Hej! Om du använder .NET2+ så borde ClickOnce fungera! Tack för info om ClickOnce. Har läst lite snabbt om det men det ser ut som om användaren behöver verkställa installationen själv. Min tanke var att menyprogrammet först kontrollerar om det finns en ny version (lokalt hos företaget) av den rutin som skall startas. Om ny finns så kopieras filen till användarens programmapp för affärssystemet. Om inte jag missförstått det helt så kontrollerar Clickonce-applikationen om uppdatering finns när du startar den. Stort tack för er hjälp! Nu har jag lite att läsa och jobba vidare med. :-)Hur uppdaterar man enklast exe & dll i fleranvändarsystem? Alltid någon inloggad
Jag bygger ett affärssystem (order, lager, fakturering osv) och har då några dll samt många exe. Systemet kommer att uppdateras löpandes i många år framöver. Vore tacksam för hjälp av någon med erfarenhet av uppdatering av dll & exe hos kunden.
Att ha alla dll & exe filer på servern är tekniskt möjligt, men gör det komplicerat att uppdatera då dll-filer inte kan bytas ut när de används. Eller? Exe kan man iofs döpa om och lägga in den nya så används den vid nästa start av programmet. Bästa lösningen tror jag är att antingen ha dll & exe på användarens dator, alternativt i separata bibliotek på servern. Typ /apps/computername/clientname/. (Måste funka på Terminal Service också)
Kunden kör affärssystemet via ett menyprogram, som laddar önskad exe-modul. Exe-modulen kan även startas som fristående exe. En fristående uppdateringsrutin plockar ned nya uppdateringar från en ftp-server automatiskt och lagrar dem på kundens server.
Mitt bekymmer är hur jag enklast uppdaterar dll och exe för respektive användare. Kan föreställa mig flera sätt, men vore tacksam för tips på färdiga och smarta lösningar för detta.Sv: Hur uppdaterar man enklast exe & dll i fleranvändarsystem? Alltid någon inlo
Sv:Hur uppdaterar man enklast exe & dll i fleranvändarsystem? Alltid någon inlo
Låter det wacko? Har ingen erfarenhet av fleranvändarprogram och smidig uppdatering av dem. Även grön på .NET.Sv: Hur uppdaterar man enklast exe & dll i fleranvändarsystem? Alltid någon inlo
lite info på svenska http://webshop.pc-ware.se/Data/FileLibrary/se/clickonce.pdfSv:Hur uppdaterar man enklast exe & dll i fleranvändarsystem? Alltid någon inlo