Hej! Jag har ett litet problem. Det är så att jag har en form(1) som innehåller ett par textboxar. När man klickar på en textbox kommer det upp en ny form(2) som ser ut som en miniräknare kan man säga med en textbox, knappar 1-9 och minus, OK och avbryt. Det är meningen att det värdet jag skriver in ska skrivas till rätt textbox på form(1) när jag trycker på "OK". På något sätt hålla i minne vilken textbox jag klickade på. Hur skriver jag det här? Förutsatt förstås att OK-knappens DialogResult är just OK så skulle du kunna göra nåt sånt härnt: tackar! det fungerar nästan som jag vill. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med "AddressOf NånTextruta_Click" som du gjort. Den ska ju inte skriva värdet jag skrev in i "miniräknaren" till endast en. utan den jag klickade på utav 10 olika. Eller missförstår jag din kod nu? Nu förstod jag vad du menade! fungerar perfekt! tack så mycket för hjälpen!Skicka värde från en textbox till en annan form?
tacksam för hjälp så fort som möjligt!Sv: Skicka värde från en textbox till en annan form?
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
For Each kontroll As Control In Me.Controls
If kontroll.GetType Is GetType(TextBox) Then
AddHandler kontroll.Click, AddressOf NånTextruta_Click
End If
Next
End Sub
Private Sub NånTextruta_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)
Dim r As New FormMiniräknare
If r.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
CType(sender, TextBox).Text = r.EnAnnanTextruta.Text
End If
End Sub
Extra brownie points om r.EnnanTextRuta.Text byts ut mot r.EnFinProperty :)
Sv:Skicka värde från en textbox till en annan form?
Sv:Skicka värde från en textbox till en annan form?