I vissa program finns det knappar som inte har någon direkt händelse när man trycker på dem, utan som istället ger en liten meny, och sen väljer man i menyn. Lite som nedåtpilen vid ångraknappen i MS Office. Jag har en "Splitbutton" med source som jag kan maila dig. Dock bygger den på att en ContextMenustrip knyts till en modifierad knapp men menyn blir centrerad under knappen. Personligen tycker jag den ser bra ut. Ah, då har jag iaf ett namn att söka på... =)Knapp med liten meny
En sån skulle jag vilja ha, någon som känner till ett bra sätt eller någon inbyggd?
Sitter i .NET och har provat med en button som öppnar en ContextMenuStrip, men jag gillar det inte; det blir inte lika snyggt och knappen håller sig inte nedtryckt under tiden man väljer i menyn.
(Sen, vad gäller forumsvalet, har ju inte detta något med vb.net specifikt att göra, men skit samma.)Sv: Knapp med liten meny
Annars kan jag tipsa om www.vbaccelerator.com och www.codeproject.com som har många bra artiklar.
//DanielSv:Knapp med liten meny
Nu blev det som så att vi nog inte kommer behöva den ändå, men tack för hjälpen!