Hej, Googlade felkoden och hittade det här: Hej Tomas, Skulle tro att det är överbelastning ja. Jag har själv stött på det problemet, i klassisk asp, det berodde på att anslutningen till databasen inte hann stängs tillräckligt fort innan en annan anslutning på en annan sida öppnades. Access är ett enanvändar system framför allt, att det fungerar med flera användare är bara "bonus" du borde titta på att använda MS SQL, en express version är gratis.Hjälp att tyda felmeddelande!
Gjorde en sida för länge sedan åt en släkting. Ibland så hänger sig sidan. Jag kör Asp.net med VB.net och en Access-databas som lagrar lite information. Just nu så får jag följande felmeddelande när jag surfar in på sidan. Är det någon som kan tyda ut något av detta? Det var så länge sedan jag höll på med asp.net så är helt lost nu...
Stort tack på förhand,
/Björn
Line 15: '// Anslut till databasen.
Line 16: Dim Con_nasta_auktion as new OLEDBConnection(db)
Line 17: Con_nasta_auktion.open()
Line 18: '// Skapa sql-sats för att hämta hem när kalendariumet senast uppdaterades och lägg det i en Dr
Line 19: Dim sql_nasta_auktion as string = "SELECT top 1 tbl_kalendarium.tbl_kalendarium_datum FROM tbl_kalendarium WHERE tbl_kalendarium_datum >= #" & DateAdd("d", -1, now()) & "# ORDER BY tbl_kalendarium_datum ASC"
Stack Trace:
[OleDbException (0x80004005): Unspecified error]
System.Data.OleDb.OleDbConnection.ProcessResults(Int32 hr) +20
System.Data.OleDb.OleDbConnection.InitializeProvider() +57
System.Data.OleDb.OleDbConnection.Open() +203
ASP.right_column_ascx.page_load() in d:\customers\kanonauktioner.se\wwwroot\user_controls\right_column.ascx:17
System.Web.Util.ArglessEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +10
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +67
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +35
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +98
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +98
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain() +750
Sv: Hjälp att tyda felmeddelande!
This error can happen for a number of reasons the main reason being if the path to the database is incorrect.
Verkar även kunna vara lite andra saker relaterat till detta, typ att IIS kanske inte har rätt behörighet att komma åt databasen, eller att databasen är låst eller rent av korrupt.Sv:Hjälp att tyda felmeddelande!
Tack för ditt svar. Detta felmeddelande kommer sporadiskt. Min teori är att sidan blir överbelastad och därför "hänger" sig. Man säger ju att MS Access inte är nåt bra att använda som webbdatabas. Sidan börjar bli rätt populär och nu hängde den sig idag igen, strax efter utskick till kunderna (inbjudan). Så förmodligen är det många som går in på sidan efter det och då hänger den sig!
/BjörnSv: Hjälp att tyda felmeddelande!
Jag löste det genom att använda samma anslutning (ett session-objekt) på alla sidor. Men detta skulle inte fungera på en publik hemsida, utan mitt system var ett lösenordskyddat enanvändar system där bara en person var inne åt gången och då gjorde det ju inget att alla sidor använde samma databasanslutning (ADODB.Connection)
mvh PerSv: Hjälp att tyda felmeddelande!