Hej. Tjena. Tack för era svar.Ladda en web user control
På min sida har jag ett antal flikar för att visa olika innehåll. Innehållet kan vara en form, data från webservice osv. På vissa kan man även klicka sig vidare inom fliken.
Förut laddade sidan om varje gång man klickade på en flik med resultat att alla flikar nolställdes, dvs när man gici tillbaka så var t.ex formen tom igen osv.
Nu har jag gjort om detta så att varje flik är en Web User Control som är osynlig tills man väljer den fliken. Då fungerar allt men när man laddar sidan så laddas ju såklart alla flikar vilket betyder att den webservice som hämtas på en flik hämtas och en kostnad för detta tas ut trots att användaren kanske inte vill se denna flik denna gång. Dessutom har den fliken en räknare som uppdateras trots att fliken inte visas.
Går det på något sätt göra så att en Web user control aktiveras och utför sin uppgift när jag vill och inte när sidan laddas?
När sedan controllen är aktiverad förblir den det även när jag klickar på en anna flik, det är nog den enkla delen.
Kände att jag själv inte kommer längre så det är dags att ta en livlina, dvs fråga expertisen.
Tack på förhand
ClasseSv: Ladda en web user control
Har du testat Ajax TabControl? Jag brukar köra den kontrollen och sedan måste man sätta "IF Not Page.IsPostBack" när man laddar in data i olika kontroller för att inte belasta servern vid varje PostBack.
//DanneSv: Ladda en web user control
Om du laddat kontrollen dynamiskt så kan du radera den med nått i stil med
Page.Controls.Remove(Page.FindControl("mintidigareladdadecontrollid"));Sv: Ladda en web user control
Ska kika vidare Ajax Tab control. Ja undrar hur det är med postback, ska se att de stämmer överallt.
/Classe