Hej alla, Det kan vara vad som helst. Det är nog det som är felet. Dom ASP.Net stöd, upp till 3.5 om man har ett windows hotell.Publicera ASP.NET projekt Surftown
Jag har stora problem med att lyckas få ut min hemsida/projekt på nätet. Jag har kodat allting i asp.net och använt mig av bla. users controlls, linq, sql mm... Kör jag projektet lokalt på min dator så fungerar allting fint alla värden kommer in till databasen, alla users skapas med hjälp .net login funktioner som sagt allt fungerar fint. MEN, problemet dykerupp när jag ska publicera den till Surftowns webhotell, ingeting fungerar jag publicerar sidan först till min hårddisk och sen laddar upp den publicerade sidan till ftp:en, men sen får jag bara en massa fel, bla. config filen så klagar det på mina user control osv... är det någon som är bekant med problemet och har något vettigt lösning, har mailat surftowns support med deras svar är bland dem sämsta... får en dumma svar som inte hjälper.
Tack!Sv: Publicera ASP.NET projekt Surftown
(Fast vi kanske kan ringa in det lite med hjälp av t.ex. felmeddelanden du säger att du får, och lite mer info om var t.ex. filerna ligger, vad som står i config etc :) )Sv:Publicera ASP.NET projekt Surftown
Kolla om inställningarna är rätt för siten, dvs att man har ställt in rätt version osv. Default är ASP 1.1, väljer man 2.0.50727 så får man stödet upp till .Net 3.5.
Jag kör själv mina siter på ett Surftown Windows hotell.
mySurftown > Avancerade Inställningar > Webbalternativ > ASPNET och välj ASP.Net version of 2.0.50727
/Jari