Mitt program håller på att stänga ner utan felmeddelande när jag försöker skicka ett värde från mitt "numeriska tangentbord" jag gjort till en textbox i en annan form. Skulle vara snällt om någon kunde kolla på koden och se om det är något jag gör fel. så här ser min kod ut: felet ligger nog tredje raden från slutet 'End' - det betyder stänga av applicationen och inte bara just det formuläret, eller skall det vara så? självklart. tack! trodde den bara skulle stänga ner just den formen.Problem med att skicka värde från en textbox till annan textbox i en annan form!
'min första form
Private Sub FInstallningarKap_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
'Tittar på vilken textbox som är klickad i FinstallningarKap
For Each kontroll As Control In Me.Controls
If kontroll.GetType Is GetType(TextBox) Then
AddHandler kontroll.Click, AddressOf lblKlosslangd_Click
End If
Next
End Sub
'här är en random textbox:
Private Sub lblKlosslangd_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles lblKlosslangd.Click
'Öppnar numeriska tangentbordet när man klickar på textboxen
Dim r As New Numeriskt_tangentbord
If r.ShowDialog() = Windows.Forms.DialogResult.OK Then
CType(sender, TextBox).Text = r.txtVarde.Text
End If
End Sub
'Mitt numeriska tangentbord, min andra form
Public Class Numeriskt_tangentbord
Inherits System.Windows.Forms.Form
Public TcClientSync As TCSCRIPTLib.TcScriptSync
Dim varVarde As Decimal
Private Sub Ok_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles noll.Click, ett.Click, tva.Click, tre.Click, fyra.Click, fem.Click, sex.Click, sju.Click, atta.Click, nio.Click, minus.Click, komma.Click
Clipboard.SetText(CType(sender, Button).Text)
txtVarde.Paste()
End Sub
Private Sub Rensa_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Rensa.Click
Me.txtVarde.Clear()
End Sub
Private Sub Avbryt_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Avbryt.Click
Me.Close()
End Sub
Private Sub Numeriskt_tangentbord_FormClosed(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.FormClosedEventArgs) Handles Me.FormClosed
End
End Sub
End Class
Sv: Problem med att skicka värde från en textbox till annan textbox i en annan f
Sv:Problem med att skicka värde från en textbox till annan textbox i en annan f