Många frågor blir det... =) update sökvägen behöver du bara använda om du har det updaterade programmet på en annan sökväg, vilket du inte tänker ha. Ange inget och de kommer gå till den sökväg där den kördes från början. Jag är nog inte helt med på detta. För att förtydliga: Install updates from, anger du bara om du planerar att ha uppdateringarna på annan plats än därifrån du installerade, tex. installationen sker från en CD och uppdateringarna via en webbsida. Men har du allt från samma plats kan du bara lämna blankt där. Men letar den automatiskt efter uppdateringar då? Lägg din ClickOnce-applikation på avsedd plats i nätverket. Och då väljer man bara "Installera från CD-ROM/DVD-ROM"? (Även här:) ClickOnce "Installera uppdateringar från" med dynamisk sökväg
Kikar lite på ClickOnce, och har ju på fliken "Where will the application check for updates" ett alternativ med en sökväg.
Min plan var att lägga programmet på ett visst ställe på kundens nätverk, och sen låta programmet uppdatera sig själv därifrån.
Denna sökväg känner jag inte vid kompileringstillfället, utan beror på vad vi väljer hos kund. Finns det något sätt att ställa in det när man väl kommer fram?
Och egentligen samma med "install from a unc path or file share", fast det verkar ju som att man bara kan lägga skiten i mapp och köra det därifrån. Tips?
(Ja, ja, jag <b>är</b> ny på de här grejerna, jag har totalt arbetat med det i 2 timmar före idag... =) )Sv: ClickOnce "Installera uppdateringar från" med dynamisk sökväg
Publications foldern är där du vill att allt skall hamn när du trycker publish, för enkelhetens skull kan du här speca just den nätverksplats du vill ha den på men som du skriver så fungerar det att kopiera denna mapp och lägga den på något annat stället också.Sv:ClickOnce "Installera uppdateringar från" med dynamisk sökväg
1. Jag gör en applikation på företaget, där jag också gör ClickOnce-installationen.
2. Jag kommer sen installera programmet på x olika datorer hos kund. Jag har tillgång till en nätverksplats som alla kommer åt.
3. Jag skulle på något smidigt sätt vilja lägga nya versioner av programmet på ett ställe och få uppdateringar att ske automatiskt.
Är detta då rätt uppfattat?
Jag gör en publish lokalt till, säg, ett usb-minne, tar med mig det och lägger alltihop någonstans på nätverket. Sen går jag till varje dator och installerar därifrån?
Men vad ska jag i så fall fylla i på "Install updates from"; jag har ju bara alternativen path och "the application will not check for updates", och väljer jag en path måste jag ju veta den på förhand (och jag antar att den måste vara korrekt dessutom...)Sv: ClickOnce "Installera uppdateringar från" med dynamisk sökväg
Sv:ClickOnce "Installera uppdateringar från" med dynamisk sökväg
Det jag är ute efter är ju att slippa springa runt hos kunden och installera uppdateringar varje gång något händer...Sv: ClickOnce "Installera uppdateringar från" med dynamisk sökväg
Från de datorer som ska köra programmet browsar användaren in till nätverksplatsen och startar applikationen, den installeras då på den aktuella datorn.
När du senare har uppdaterat din app så lägger du den igen på samma ställe på nätverket som förut.
Sen när användaren nästa gång startar applikationen på sin dator så komemr den att kolla på nätverksplatsen där den ursprungligen installerades ifrån om det finns en nyare version där och i så fall installera den.Sv:ClickOnce "Installera uppdateringar från" med dynamisk sökväg
Sv: ClickOnce "Installera uppdateringar från" med dynamisk sökväg
Eftersom [Köra .net-program på nätverk] löste sig så behöver jag inte bry mig om det här - men även här känns det som att jag fick lärt mig en del; här glänser ju ClickOnce lite mer än med de andra problemen jag fick. =)