Vad är syftet? Vill du bara ha portar på moderkortet, eller även sådana som finns tillgängliga i hubbar? Många moderkort har portar som inte har någon kontakt ansluten (olika datorchassien har olika många portar), det blir nog lite svårt att urskilja sådana. Vill minnas att jag hittade en klass på google där någon hade hackat ihop en kul snurra. Tror den körde via wmi Nope, du behöver snurra runt bland usb-enheterna, usb-portarna kan du inte få tag på, möjligtvis usb-hubbarna Använder du inte Maxims API? Då Bör du väl kunna använda metoderna enumerateAllAdapters(), getAdapter(), and getDefaultAdapter() i klassen OneWireAccessProvider. En tid sedan jag använde Maxims egna drivrutiner, men har för mig att det finns ett program du kan köra som loopar igenom alla adaptrar och skapar en konfigurationsfil för den du anger. Kan hända det kom med OneWireViewer som du hittar på http://www.maxim-ic.com/products/ibutton/software/windowsdk/index.cfmSv: Lista USB portar ?
/JohanSv: Lista USB portar ?
Sv:Lista USB portar ?
Snickrar på en OneWire lösning som använder USB port x. Måste snurra runt bland USB-portarna för att kunna hitta adaptern som skall användas. Sv: Lista USB portar ?