Hej Du kan titta på att skapa en windows service kanske. Det är något som går i bakgrunden av windows där du kan sätta exempelvis en timer för att vid varje minut utföra något. I ditt fall är det att titta igenom databasen och skriva ut saker till en skrivare. Ok, tack för svaret. Hej Fredrik,Förslag på hur applikation ska byggas upp
Jag har behov av en applikation som ska fungera som så här.
Programet ska läsa av textfiler i en mapp.
Dessa ska lagras i en SQL express db, väldigt basic bara 1 tabell med väldigt lite info.
Sen ska textfilerna tas bort så dom inte läses in igen.
Så långt är det inga större problem
Men sen skulle jag vilja ha någon automatik som skapar/fyller i ett formulär för varje rad i denna tabell och skriver ut det automatisk var 30sec eller nåt när ny info kommer in.
Ingen användare lär behöva se formuläret.
Det som ska skrivas ut är packsedlar.
Jag har inte programerat på ca. 5 år så jag är i princip helt nollställd.
Skulle vilja ha något förslag på hur man bäst skulle kunna fixa detta.
Förslag på vad man kan använda för formulär och hur man skulle kunna få det utskrivet?Sv: Förslag på hur applikation ska byggas upp
Enklast är att bygga programmet normalt först så att läsning av data sker, utskrift sker och när det är ok så skapar du ett nytt projekt med template windows service och använder den kod du skapat och testat ut.
Att skriva ut kan du ganska enkelt göra genom att använda dig av .nets printerobjekt som du kommer ganska långt på.Sv:Förslag på hur applikation ska byggas upp
Något tips på vad man skulle kunna använda som formulär för att utskriften ska se ok ut?Sv: Förslag på hur applikation ska byggas upp
Kika på ReportViewer-kontrollen.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms251671(VS.80).aspx