Hej. Hej, vet inte om detta kodexempel kan hjälpa: msnp-sharp är ett c#-lib för att bygga msn-klienter, kan vara värt att titta påBygga egen WLM. (Windows Live Messenger)
Jag har suttit ett tag och googlat. På hur man kan bygga ett eget msn. Och har hittat vart man får tag på API:erna.
http://dev.live.com./getstarted/
Men jag vet fortfarande inte vart jag ska börja och vad som egentligen behövs.
Jag har byggy UI för programmet och allt som jag vill ha det.
Jag hade en plan på att man skulle göra en MySQL Databas och sedan koppla programet med det så att alla användare har sina egna listor med kontakter. Vet inte om det är rätt väg att gå men informationen måste ju lagras någonstans.
Men sedan för att få själva chatandet att funka vet jag inte.
Så vad jag har funderat på villket borde funka för själva informationsparandet är att göra en Databas som ligger på min server.
Har finns En Tabell för konton, Relationer mellan konton. Och även där man ser om någon är online osv. så man bygger en databas som den skulle se ut för en community men sen kommer det som sagt till det att få chattandet att funka mellan de olika som ha ett konto.
Är jag på rätt väg eller helt galet ute.?Sv: Bygga egen WLM. (Windows Live Messenger)
http://www.codeplex.com/messenger
Här har du några länkar:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa751024.aspx
Windows Live Messenger Activity SDK
The Windows Live Messenger Activity software development kit (SDK) contains technical information about how to develop and test single-user and multiuser applications by using the Activity object model. The SDK also provides detailed information about the Windows Live development and testing requirements that your Activity must meet, and how to increase the usage of your Windows Live Messenger Activity application.
This SDK contains the following topics:
Introduction to the Windows Live Messenger Activity API—An overview of a Windows Live Messenger Activity.
Windows Live Messenger Activity API Process—An overview of the complete Activity application process (from development to release).
Windows Live Requirements for Developing an Activity—Overview of Windows Live requirements that you must satisfy before your application is released publicly.
Developing a Windows Live Messenger Activity—How to develop an Activity using the Windows Live Messenger Activity object model.
Testing an Activity—How to test your Windows Live Messenger Activity in your test environment.
Increasing Windows Live Messenger Activity Usage—How to increase the number of users accessing your Activity.
Technical Reference—Technical reference for developers, including information about including Permission Flags (used when adding special permissions to an Activity) and a brief description of The Activity Object Model.Sv: Bygga egen WLM. (Windows Live Messenger)