hej! Det finns en projekttyp som heter Smart Device, den ska du använda för att utveckla mot Windows Mobile. Jag har sett det någon gång, går man då in p skapa och sen others och sen smart devices? CAB är installationsfilen som byggs när du har ditt program (exe) färdigt. Det behöver du alltså inte göra så länge du utvecklar programmet. Bara att trycka på Play-knappen och det körs automatiskt på emulatorn eller på mobilen om du har den inkopplad. Jag har sökt runt mycket nu och pratat med MS => Microsoft men jag vet inte hur jag ska göra nu för att detta ska funka. Precis som André skriver: Jo jag har gått in på device cab project men det är efter det problemen kommer... Istället för att fråga och vänta på svar så är det lättare att leta upp en guide som beskriver hur man gör. jag sa ju att jag hade sökt mycket och även ringt microsoft. Låter som att ditt program-projekt inte är i samma solution som ditt install-projekt.Visual basic Mobile 6
Vet någon här hur man kan göra ett Visual basic program som fungerar till Mobile 6 tror jag det hette?.
Det ska sparas till en cab fil har jag för mig, kan inte mycket om detta förstår ni.
Tack på förhand //WebbHelpSv: Visual basic Mobile 6
/JohanSv:Visual basic Mobile 6
då har jag mobile 6.. där men hur sparar jag sen som CAB fil?Sv: Visual basic Mobile 6
För att bygga en sådan installation behöver du lägga till en nytt projekt till din solution.
Gå in i New -> Projects -> Other Project Types -> Setup and Development och sen Smart Device CAB Project.Sv:Visual basic Mobile 6
jag har skapat att visual absic smart devide project och gjort programmet, men efter det då, hur ska jag få det projectet att bli en cab file?
Programmet ska vara till en X1 => Xperia.
Snälla behöver svar :)
Har försökt med detta i en månad nu känns det som...Sv: Visual basic Mobile 6
För att bygga en sådan installation behöver du lägga till en nytt projekt till din solution.
Gå in i New -> Projects -> Other Project Types -> Setup and Development och sen Smart Device CAB Project.
För att sedan lägga in exe filen i det nya setup projektet höger klicka bara på setup projektet och välj Add->Project Output, välj Primary output från det andra projektet och du får in att automagiskt i setup projektet. Bygg sedan setup projektet och du har din cab fil.Sv:Visual basic Mobile 6
Var menar du att det nya setup projectet är ?
Jag högerklickade påsmartdevicecab2 i solutions explorer och tryckte add => project oupu,t men där finns inga alternativ, allt är tomt...Sv: Visual basic Mobile 6
Här är en som visar exakt och med bilder:
http://www.mobilepractices.com/2008/02/how-to-create-windows-mobile-smart.html
Och här är Microsofts Walkthrough:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/zcebx8f8.aspxSv:Visual basic Mobile 6
Dom på microsoft visste inte, och inga bra guider hittade jag. För när jag högerklickar på projektet jag skapade och sen trycker add -> project ouput, då är alla fält tomma där ingenting finns där, vet ni varför?Sv: Visual basic Mobile 6
Gå igenom guiderna steg för steg och se vad du missat.