Hej! Du bör inte blanda in PHP alls i detta. Utan använd .NETs databas-bibliotek till att ansluta direkt till databasen. En sökning på .NET + MySQL ger mer än tillräckligt med information om hur man gör detta. Du använder MySQL Connection/.NET (http://dev.mysql.com/downloads/connector/net/6.0.html ) för att ansluta till databasen. Jo, jag fick faktiskt fram denna information och laddade ner den, men jag förstod mig inte alls på den, en jäkla massa filer jag inte kunde göra något med (enligt mig) Det borde finnas en fil där nånstans som heter MySql.Data.dll, den ska du lägga i din webbsidas bin-mapp. Har du ingen så är det bara att skapa en mapp som heter bin i sidans rotmapp.VB.NET - PHP- MySQL
Det jag vill göra är att med VB.NET (Visual Studio 2008) skapa en koppling till en MySQL databas där jag sen kan lägga till och hämta från databasen.
Jag kan PHP + MySQL väldgit bra så där är det inga problem.
Då är frågan: Kan jag utan att gå först till en PHP fil lägga till och hämta från databasen?
+
Kan jag med en PHP fil hämta och lägga till i databasen?
Vad är lättast?
Tack på förhand //WebbHelpSv: VB.NET - PHP- MySQL
Sv: VB.NET - PHP- MySQL
/JohanSv:VB.NET - PHP- MySQL
Sv: VB.NET - PHP- MySQL
Sedan borde det bara vara att skriva en connecitonstring som du säkert hittar någonstans på nätet.
Kan hända att du måste sätta något i din web.config också.
Googla asp.net vb.net connect mysql
så hittar du nog något.