Hej, Spontan tanke, förmodligen fel: Fann att jag kunde använda mig av configen-filen och lägga in de parametrar där istället för att använda en extern ini-fil. Helt rätt att du använder config filen istället för ini-filen eftersom den ger ganska många fördelar. Men om du verkligen vill få med en annan fil i ditt setup-projekt gör du enligt följande:Publicering av VB.NET applikation med ini-fil?
Jag försöker publicera en Windows-applikation från Visual Studio 2005, skriven i VB.NET. Att publicera är inte det svår utan jag har även en extern ini-fil som jag skulle vilja få med i setup-programmet så att även den installeras (kopieras) till en förutbestämd katalog. Finns det något smart/enkelt/snabbt sätt att göra detta på?
Tacksam för svar!Sv: Publicering av VB.NET applikation med ini-fil?
Ligger den med i projektet, och har "Copy Always" inställt?
Edit: Jävlar ja, det blev fel, insåg jag direkt. =)Sv: Publicering av VB.NET applikation med ini-fil?
Använder :
<appSettings>
<add key ="Olle" value="C:\"/>
</appsettings>
Refererar sedan i min vb-kod det med:
System.Configuration.ConfigurationManager.AppSettings.Item("Olle")Sv:Publicering av VB.NET applikation med ini-fil?
-Öppna 'File System' editorn (samma ställe som du kan tex skapa en genväg på skrivbordet). Det finns en knapp för att öppna den i Solution Explorer fönstret (högst upp), men det är även den som poppar upp automatiskt när du har skapat ett nytt setup projekt.
Här finns nu mapparna för applikationen, skrivbordet och startmenyn. Men du kan även lägga till flera mappar.
-Menyvalet Action->Add Special Folder. Välj den som du skulle vilja ha filen i (om du inte vill ha den i några av dem som redan finns på vyn), tryck ok.
-Välj den aktuella mappen, Välj sedan Action->Add->File, bläddra reda på filen och tryck ok.
-Med filen markerad kan du sedan i properties fönstret välja om den skall vara dold, om den skall tas bort vid en avinstallation eller inte m.m.