Hej Det går visserligen låsa kontrollerna i design-läget, men det ska inte hindra dig från att lägga till nya. Tyvärr, det händer inte mer än det som jag har beskrivit. INGENTING händer. Jag kan alltså inte lägga till nya objekt, försöker jag att lägga till/ändra i koden, så accepteras inte det. Det är precis som att hela formuläret är stendött. Du svarade inte på min fråga om var det är lagrat. Du skulle nog placerat frågan i sektionen för vb.netKan man låsa ett helt formulär för vidare regigering?
Jag har nu ett flertal råkat ut för ett problem som gör mig förbannad!!
Helt plötsligt när jag sitter och försöker programmera så verkar det som att vb2005, som jag använder, får för sig att nu räcker det med objekt på formuläret!
Jag kan alltså helt plötsligt inte lägga till flera objekt, den kod som jag skriver in accepteras inte osv. osv. Jag kan alltså inte göra fler ändringar över huvudtaget!!!!!
Vad gör jag för fel??Sv: Kan man låsa ett helt formulär för vidare regigering?
Du har inte källkodsfilerna lagrade på något udda ställe, typ nätverksdisk eller liknande?
Du får nog beskriva mer vad som händer.Sv:Kan man låsa ett helt formulär för vidare regigering?
FAN!!Sv: Kan man låsa ett helt formulär för vidare regigering?
Eftersom du postat i ett gammalt vb-forum vet jag inte heller om det rör sig om en Windows-app eller en ASP.NET-sida.
Det är inte helt enkelt så att du befinner dig i Debug-läge? Då ska nämligen allt vara låst.
Om inte appen stängts riktigt, tryck på Stop-knappen eller menyn Debug/Stop Debugging.Sv: Kan man låsa ett helt formulär för vidare regigering?
"...så verkar det som att vb2005, som jag använder..."
I denna sektion brukar det vara gamla VB6an som diskuteras och dörför lite luriga svar.
mvh Roland