Hej! Du kan kolla med kod på ett trixigt sätt :-) Huva, låter som ett läskigt program.. (Jag kör 64-bitars Windows 7 ska tilläggas..) Ok, ska översätta det tack :) Hm, ok.. Testade precis, vill inte fungera här heller.. Kollade lite på adobe.com, de har bara släppt en test till linux med 64-bit än så länge. Hej! Sätter jag den till att skapa 32-bitars exe så körs den som 32-bitars. Jag testade till och med precis? Vart går du in då och ändrar det, vill verkligen få detta att fungera :) Bara att gå in i Project Properties: ja precis fast såhär ser det ut hos mig: Anledningen till att det ser annorlunda ut är bara C#/VB.NET.VS 2008 . Webbrowser x86
Jag har gjort en webbläsare med hjälp av visual studio - vb.net.
Problemet är att jag inte vill att den SKA kunna köras i windows 64 Bitars.
Går det att få så att den inte automatiskt kör webbläsaren - IE i 64 bitars versionen?
Tack på förhand //WebbHelpSv: VS 2008 . Webbrowser x86
[Avgöra om Windows är 32 bit eller 64 bit i C#]
Det är C# men du kan själv översätta till VB.NET.Sv: VS 2008 . Webbrowser x86
Varför vill du inte tillåta exekvering under 64-bitars? Tillhandahåller du en 32- och en 64-bitars version?Sv:VS 2008 . Webbrowser x86
Oskar: Det var min kompis som upptäckte det, att webbläsaren i .net , gav problem när jag skulle ha flash.
Flash funkade alltså inte i x64 så jag kan bara använda x86 (32 bit)
Flash fick jag in genom add reference - COM - och sen flash, så tror jag det var, något i den stilen :PSv: VS 2008 . Webbrowser x86
Sv: VS 2008 . Webbrowser x86
Det var tydligen inte det jag ville att förbjuda x64 :P
Jag vill att dom som har 64 bitars ska tvingas köra webbläsaren i 32 bitars.
Så att flash alltid funkar, för har man 64 bitars så finns ju alltid 32 bitars också, och den ska köras så att flash fungerar.
Vet ni hur jag kan göra, för att 32 bitars IE ska köras?
TackSv: VS 2008 . Webbrowser x86
Sv:VS 2008 . Webbrowser x86
Jag ändrade.. vet inte ritkgit vart, men det fungerade inte... hmm... var var det nu jag ändrade... jaja men hoppas du skulle vilja berätta, tack :DSv: VS 2008 . Webbrowser x86
http://www.hanselman.com/blog/content/binary/WindowsLiveWriter/32bitand64bitConfusio.NETFrameworkandCLR_12253/image_thumb_1.pngSv:VS 2008 . Webbrowser x86
http://image.webbhelp.se/bitar.jpg
Men det funkar ändå inte :S
Är det något mer som behövs göras?
TackSv: VS 2008 . Webbrowser x86
(Jag har Win7 32-bit, så kan inte svara på frågan.)