Ska representera data i tabellformat från en databas. Uppgiften går ut på att jag ska visa olika typer av transaktioner under olika datum. Jag ska räkna hur många transaktioner av varje typ som skett under varje datum(SELECT COUNT(...)), samt det totala antalet transaktioner. Men känner inte att jag kommer igång riktigt. Löste det själv genom att populera en dropdownlist med värden från databasen och helt enkelt räkna hur många värden den innehåller för att sedan skriva ut resultatet i en cell i en vanlig tabell. Hur gå till väga för visning av data
Har läst på om olika objekt såsom GridView, FormView, DetailsView, Repeater, DataList m.m, men ser inte att någon av dem fixar denna uppgiften. Vill presentera datan som en tabell med datumen som rubriker för de olika kolumnerna och transaktionstyperna som rubriker för raderna.
Så vad jag söker är tips på vad som är bra att använda sig av i detta läget, så att jag kommer igång.
/RobinSv: Hur gå till väga för visning av data
SelectCommand ändras dynamiskt i en subrutin, och tabellen fylls med värden. Visibility för dropdownlisten sätts till false.
Inte snyggaste lösningen kanske, men det är det enda jag kom på.