Vad är det för skillnad på följande två deklarationer: Ok nu är jag en av dom som hatar VB.net Men ! Nu frågade han efter vad skillnaden blir om man sätter parenteserna bakom Objects eller MyObject. Inte vad en array är. Ursäkta läste Rubriken och försökte läsa vad som inte skrevs. Tack för svaret men jag tror inte jag hänger med... <b>Och Och Vad blir ditt svar "besserwisser"</b> "One relatively unknown feature of VB.NET is that there's another way to declare an array. You see, for backward compatibility, Microsoft kept the old VB6 syntax for declarations" <b> Jag förtydligade bara vad han menade</b> <b> Jag förtydligade bara vad han menade</b> <b>När faeee.... blev du vald att tolka vad han menar ???</b>Array deklarationer
Dim Objects() as MyObject
och
Dim Objects as MyObject()
En länk som redogör skillnaderna räcker bra :)
Tack på förhand.Sv: Array deklarationer
<code>
Dim Objects as MyObject()
</code>
Tecknar ju att det är en Array som väntas. DVS många data
Parantesen är tecknet för array . DVS många Och börjar med Set..... =
Det andra väntar bara 1(en)
Inne i parentesen förväntas du skriva hur många object det skall avhandla.
Det gör du i underliggande kod. DVS tillägna en minnesare för detta. Ungefär sååå.
Skulle kunna vara ex (46) CommandButtons.Sv:Array deklarationer
ThomasSv: Array deklarationer
<b>Array deklarationer</b>
Har du också ramlat ur ?
Och Och Vad blir ditt svar "besserwisser" mmmm.......... !!!! ????Sv:Array deklarationer
Jag vet vad en Array är, men jag förstår inte skillnaden mellan att lägga parentesen efter variabeln alternativt efter classen.
Ett andra exempel:
Sub Test(ByVal abc(,) As String)
End Sub
Sub Test2(ByVal abc As String(,))
End Sub
Vad är det för skillnad? Eller likheter? Är det samma sak eller inte? Är det ena en tvådimensinoell matris med pekare medan det andra är en matris med objekt?
Tacksom för info.Sv:Array deklarationer
Jag har inte svar på frågan. Jag förtydligade bara vad han menade så att du eventuellt kunde komma med ett svar istället.
ThomasSv: Array deklarationer
Klippt från: http://www.knowdotnet.com/articles/arrays.htmlSv:Array deklarationer
När faeee.... blev du vald att tolka vad han menar ???
Djä... "bullshit" och överspel . Jag vet !!! Djä... trams Uhhhhhhhhhhhhhh.
Förstår nu ungefär vad han frågar om. Array (kedja) som han borde ha kvar ;-)
Förlåt skoj !Sv:Array deklarationer
När faeee.... blev du vald att tolka vad han menar ???
Och Och vad var det för fel på mitt principiella svar
Djä... "bullshit" och överspel . Jag vet !!! Djä... trams Uhhhhhhhhhhhhhh.
Förstår nu ungefär vad han frågar om. Array (kedja) som han borde ha kvar ;-)
Förlåt skoj !Sv: Array deklarationer
Jag blev väl vald på samma sätt som dig. Skillnaden var att jag tolkade hans fråga rätt.
Men no hard feelings, jag har varit här på Pellesoft tillräckligt länge för att vara van med dina svar :-)
Thomas