Jag försöker få grafik att röra på sig utan att allt flimrar och antar att DirectX/DirectDraw är rätt väg att gå, men jag lyckas inte hitta något exempel för VB.NET. DirectDraw har aldrig funnits för C#/VB.NET. För enklare saker kan du ju också testa double buffering, med vanlig GDI+. Det är väl hårdvaruaccelereringen som jag vill åt i första hand. Jag ska inte göra några grafiskt avancerade saker, utan det handlar om att scrolla en bild. Det går tämligen hackigt i den version jag har nu som använder sig av GDI. Exemplen fungerade bra för mig också, men jag kan inte hitta något 2D-exempel där. Som jag skrev tidigare så har jag svårt att hitta nått när jag Googlar.CF3.5: DirectDraw
Nån som har nått liggandes?
ThomasSv: CF3.5: DirectDraw
Däremot finns Direct3D som du skulle kunna använda.
Finns exempel i SDK i både C# och VB.NET.
Översikt på exempel:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms181014(VS.80).aspx
Nedladdning av exempel:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=46902
Installera och gå sen till \Technologies\NETCF\ManagedDirect3DMobile...
Där finns även ett helt spel i \Applications\NETCF\UltimateGMan
Jag testade alla dem för ett tag sen. De flesta fungerar. På min enhet var de hårdvaruaccelererade också.Sv: CF3.5: DirectDraw
Ex:
http://www.developerfusion.com/code/4668/double-buffering-in-net/Sv:CF3.5: DirectDraw
Skulle GDI+ eller Direct3D bli snabbare även om det inte blir hårdvaruaccelererat?
ThomasSv:CF3.5: DirectDraw
Vet du om nån bra sida/guide? Som sagt så behöver jag mer eller bara visa en bild och kunna scrolla den, utan att det hackar allt för mycket.
Thomas