Har ett lite problem som jag hoppas kunna få lite hjälp med. Tror du kan skriva något som är likt detta Går det att tillämpa denna koden för att plocka ut en viss del ur XML-filen?Hämte info från XML-fil
Jag har en XML-fil med olika info, som jag skulle vilja presentera i en applikation som ex. en label eller liknande.
XML-filen kan ex se ut så här:
__________________________________________________________________________________________________
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>
- <FÖRETAG>
<Order buyerPartyId="Uppdragsgivaren" quotationRefRole="" quotationRef="" associatedOrderRef="" contactAssignerName="Kunden namn" contactAssignerTelephone="mobile = XXX-XXXXXXX," />
<Contact nodeId="0000008" elementId="" role="Orderer" name="Leverantör" telephone="office = XXXX-XXXXXXXX," eMail="" fax="" />
<Contact nodeId="000000" elementId="" role="Owner" name="00000000" telephone="" eMail="" fax="" />
<Contact nodeId="000000" elementId="Notifier" role="Notifier" name="Namn" telephone="mobile = XXXX-XXXXXX," eMail="" fax="" />
</FÖRETAG>
__________________________________________________________________________________________________
Det är texten som står inom " " vid ex. contactAssignerName= och contactAssignerTelephone= som jag vill lägga in i en label.
Har provat med google men vet inte riktigt vad jag ska söka efter. Hittar bara hur man visar hela XML-filen i ett fönster.
Nån som har några tips på sidor jag kan läse eller något exempel.Sv: Hämte info från XML-fil
dim ds as new dataset
ds.readxml server.mappath("/minfil.xml")
for each dr as datarow in ds.tables(0).rows
minlabel.text = dr("mittfält")
next
Om du inte kör webb kan du hoppa över server.mappath och istället använda d:\katalog\minfil.xm
sätter du en break på när ditt dataset fylls så kan du också titta i det för att se vilket data som finns där vilket hjälper dig lite ytterligare.Sv:Hämte info från XML-fil
Några länkar som berör ämnet?