Håller på och skriver kod för att hantera en streckkodsläsare. Läsaren emulerar ett tangentbord. Har skapat en hook så jag kan avgöra när det är läsaren som skickar data. Har även skapat en specialtextbox som i WndProc kollar om meddelandet kommer från streckkodsläsaren - gör den det ignoreras meddelandet. Tanken är helt enkelt att fånga all indata från streckkodsläsaren, och undvika att andra objekt påverkas av dessa indata. (har börjat fundera på om det går att blockera meddelandet direkt och slippa ha specialkontroller, men det hör inte till denna fråga). Jag vet inte om detta är svar på din fråga men det finns olika typer av streckkod som kan ge lite olika täcken beroende på standard. Kan det vara sa att # inte finns med i den standarden och då tolkas som ett system komando i ditt fall Shift+ 3. Streckkodsläsaren är konfigurerad att emulera ett tangentbord med svensk tangentbordslayout. Det är därför den skickar tangentbordstryckningar istället för tecken. Det jag behöver är väl en klass el. dyl. som kan översätta dessa knapptryckningar till tecken...Tangentbordinput till text (i en hook-class)
Frågan min är: Jag har en funktion "Public Sub ProcessInputCommand(ByVal message As Message)" som kontrollerar ifall meddelandet kommer från streckkodsläsaren. Jag fångar alltså varje "tangenttryckning" hos läsaren. Men hur kan jag överföra dessa tecken till en sträng? Läser jag t.ex. in # så kommer det som Shift+3 - hur hanterar jag det (eftersom det blir två skilda anrop av ProcessInputCommand, och dessutom kanske Shift hålls nedtryckt flera tecken)?
Behöver inte någon fullfjädrad lösning, utan några tips i rätt riktigt bör vara tillräckligt för att jag skall lyckas klura ut det här!Sv: Tangentbordinput till text (i en hook-class)
Sen kolla också vilken unicode som används. Det kanske tolkas fel för att # inte motsvarar det tecknet i unicode-tabellen.Sv:Tangentbordinput till text (i en hook-class)