Hej, jag har ett problem när jag laddar om en sida med ett frågeformulär: Skapar du alla dina kontroller vid varje sidladdning, eller bara första gången? För kontroller du lägger till dynamisk på en sida saknas det en referens till i codebehind sidan. De lagras endast i controls collection för dess parent (Page.Controls till exempel). Vid en postback så skapas en ny instans av codebehind sidan och alla collections töms då, eller fylls från Viewstate. Du förlorar m.a.o alla dynamiskt tillagda kontroller, eller rättare sagt det skapas nya versioner av dem.Kontroller som försvinner
1. Jag fyller en datalist med frågor
2. Beroende på typ av fråga byggs olika kontroller dynamiskt, typ: checkbox, radiobutton, textbox o.s.v
3. När jag vill spara vad användarens val i de olika dynamiska fälten är kontrollerna borta?
Känns som jag provat de mesta (antagligen inte:)) Kan detta vara en enableviewstate-fråga, hr provat men får inte någon skillnad i resultatet.
MVH
Christer EngholmSv: Kontroller som försvinner
Sv: Kontroller som försvinner
För att de dynamiska kontrollerna ska kunna lagras i ViewState måste de skapas i Page_Load och du måste se till att ge dessa en unik ID (och samma ID vid varje postback) då ViewState använder detta ID för att identifiera kontrollen.