Förhoppningsvis har någon gjort detta tidigare och kan hjälpa mig. Misstänker att det lär bli lurigt att få till bilagan utan att gå via nån obskyr dll med unmanaged code Jag lyckas inte så bra med den koden, är det någon mer som har löst samma problem och vill berätta för nuförtiden hysteriskt ovan .net användare? Hej, har du fått till så du kan skicka mail utan att bifoga fil än? Om inte, vad fastnar du på? Hej,Skapa epostmeddelande i standardepostprogrammet och bifoga en fil
Jag använder VB.net i Visual Studio Express
Jag ska skapa ett epostmeddelande i användarens standardepostprogram
med tilladressen "till@epost.se"
Skriva ämnet "Ämne"
Skriva meddelandet "Meddelande"
Bifoga filen Fil.txt
och sedan visa meddelandet så användaren kan trycka på knappen skicka
Nu har jag letat och letat och jag hittar inte hur man ska göra, jag kanske googlar kasst eller något men isåfall bjuder jag gärna på om någon googlar bättre ;) - eller kan förklara för mig.
Med Vänlig Hälsning
LisaSv: Skapa epostmeddelande i standardepostprogrammet och bifoga en fil
Här verkar finnas ett kodexempel i både C# och VB:
http://www.codeproject.com/Articles/17561/Programmatically-adding-attachments-to-emails-in-CSv:Skapa epostmeddelande i standardepostprogrammet och bifoga en fil
Sv: Skapa epostmeddelande i standardepostprogrammet och bifoga en fil
Sv:Skapa epostmeddelande i standardepostprogrammet och bifoga en fil
förlåt att det tog tid att svara. Jag fastnar på standardepostprogram, datorn har fått vara helgavstängd och mina fingrar har jobbat i jorden istället för på tangentbordet.
Det mina användare upplever som besvärligt är att bifoga rätt fil i sitt e-postprogram. De hade alltså varit lyckliga om jag kan göra en knapp som gör det jobbet till dem.
Lisa